Wyniki Microsoftu za pierwszy kwartał 2025 r. są już opublikowane, a wyniki pokazują, iż przychody Microsoftu z gier systemu znacznie rosną, mimo iż przychody ze sprzętu Xbox spadają.
Firma twierdzi, iż przychody z treści i usług Xbox wzrosły rok do roku o 61 procent w porównaniu z poprzednim kwartałem – na tę liczbę złożyły się „53 punkty wpływu netto przejęcia Activision” – podaje komunikat prasowy firmy. Jednak przychody ze sprzętu ponownie spadły, w tym kwartale o 29 procent, na co może mieć wpływ kontynuacja strategii Microsoftu polegającej na udostępnianiu swoich gier szerzej niż tylko konsole Xbox.
W tym kwartale Microsoft wprowadził nowy poziom „Standard” subskrypcji Xbox Game Pass oraz a podwyżka cen dla Xbox Game Pass Ultimate. W pierwszym kwartale pojawiło się także Call of Duty: Modern Warfare III w ramach Xbox Game Passale ten kwartał nie uwzględnia wpływu Call of Duty: Black Ops 6Który wystartował w zeszłym tygodniu.
Dobrym punktem był również dział Intelligent Cloud firmy, którego łączne przychody wzrosły o 20 procent rok do roku, do 24,1 miliarda dolarów napędzanych przez platformę Azure. Przychody z platformy Azure i innych usług w chmurze wzrosły o 33 procent, „w tym o 12 punktów” z powodu popytu na usługi AI. Produktywność i procesy biznesowe, które obejmują produkty Office, wzrosły o 12 procent rok do roku, osiągając przychody w wysokości 28,3 miliarda dolarów.
Przychody Microsoftu z urządzeń OEM i urządzeń – w tej chwili podawane łącznie – wzrosły o 2 procent. Jednak liczba ta wynikała ze „wzrostu OEM systemu Windows” i „częściowo została skompensowana spadkiem liczby urządzeń” – twierdzi Microsoft.
Microsoft, podobnie jak wiele innych firm, intensywnie inwestuje w rozwiązania skupiające się na sztucznej inteligencji funkcje i narzędzia zwłaszcza teraz ulepszyć drugiego pilota. „Transformacja oparta na sztucznej inteligencji zmienia pracę, artefakty pracy i przepływ pracy w każdej roli, funkcji i procesie biznesowym” – mówi w oświadczeniu Satya Nadella, prezes i dyrektor generalny firmy Microsoft. „Rozszerzamy nasze możliwości i pozyskujemy nowych klientów, pomagając im stosować nasze platformy i narzędzia AI w celu stymulowania nowego wzrostu i dźwigni operacyjnej”.