Mundialowa zabawa – podsumowanie

6 lat temu

Cześć, parafrazując klasyk: “Mundial, mundial i po mundialu”. Zmagania o tytuł najlepszej drużyny na świecie wygrała Francja. Mimo, iż kibicowałem Chorwacji to mistrzostwo Francji należało się jak psu buda. Ekipę mają nieziemską. Podczas mundialu także rozgrywały się zawody w typowaniu na blogu za pośrednictwem mundialowej aplikacji, której kod jest dostępny na GitHubie. Mundial się skończył, to i aplikacja idzie w stan uśpienia. Zwycięzce już poznaliśmy, ale prawdopodobnie mogą Cię zaciekawić inne statystyki z rozgrywki, o których tutaj piszę.

Garść statystyk

W dniu publikacji postu dopisałem prosty moduł, który zlicza określone przeze mnie dane. Oczywiście, statystyki są/były dostępne tylko dla administracji. Co z nich wynika?

Do aplikacji zalogowało się 88 użytkowników. Sądziłem, iż nie przebiję tu liczby 10ciu, tak więc dziękuję bardzo W mojej interpretacji, aktywny użytkownik to taki, który typował chociaż jeden mecz. Takich użytkowników było 52 czyli niecałe 60%. Wszystkie mecze wytypowała…jedna osoba, ja Nic dziwnego, przed samym finałem czołówka była praktycznie pewna swoich miejsc, a o ostatnich meczach można łatwo zapomnieć. W całej aplikacji zostawiono 860 typów co w przeliczeniu daje 9,77 typów na użytkownika z uwzględnieniem niekatywnych użytkowników. Uwzględniając tylko aktywnych graczy, mamy już 16,53 typów. Za typ średnio użytkownik dostawał 0,65 punkta. Skąd to się wzieło? Typów, za które przyznano 3 punkty było 71, 1 punkt za 343 typów oraz 446 typów bez punktów.

Dwie statystyki dotyczące konkretnych meczów. Najwięcej razy obstawiano mecz otwarcia – Rosja vs Arabia Saudyjska – 31 użytkowników. Który mecz przyniósł najwięcej punktów? Belgia vs Panama w grupie G, rozdano po tym meczu 31 punktów.

Dla bardziej ciekawskich kosztu utrzymania aplikacji. Aplikacja była hostwana na AWS. Apilkacja webowa uruchamiana jako JAR uruchamiana była na Elastic Beanstalk, natomiast baza danych używała usługi RDS oraz silnika bazodanowego MySQL. Koszt całego hostingu dzięki tych dwóch usług to 48.04 dolarów co daje niecałe 180 złotych za około 40 dni hostingu. W przeliczeniu mamy około 4,5 złotych na dzień. Dla osób zaczynających zabawę z AWS może to być BARDZO CENNA WIEDZA. Cenniki tam dla początkujących są bardzo zagmatwane.

Podsumowanie

Nie wiem czy kiedykolwiek użyteczną aplikację napisałem w tak krótkim czasie, około 3-4 wieczorów. Co cieszy, nie byłem jedyną osobą, która korzystała. Z tego miejsca chciałbym bardzo podziękować wszystkim graczom, a szczególnie osobom, które wysyłały mi sugestie jak usprawnić aplikację, co poprawić itd. Było warto! Duża nauka i frajda – mam nadzieję – nie tylko dla mnie. Następny projekt? Póki co tajemnica. Inny projekt do którego wrócę niebawem to powrót aplikacji mikołajkowej już za parę miesięcy

Do przeczytania!

Idź do oryginalnego materiału