Od początku mojej przygody z grami zauważyłem, iż istnieją gry dla ludzi, którzy nie lubię akcji i przygód. Gry takie jak potentat transportu pozwalają zarządzać zasobami i rozwijać swoją firmę w wszechpotężne imperium. Nie mogę przestać się zastanawiać, ilu odnoszących sukcesy biznesmenów grało dzisiaj w gry Tycoon jako dzieci.
Game Dev Tycoon jest symulacja menedżerska to stawia Cię w miejscu twórcy gier wideo. Twoim celem jest tworzenie wszelkiego rodzaju gier i rozwijać swój biznes dopóki nie staniesz się nowym Gabe’em Newellem. W tej grze rozwój gry jest dość uproszczony w porównaniu z rzeczywistością. W zasadzie sprowadza się to do wybierając różne tematy i gatunki a następnie dzięki suwaków określ ilość czasu spędzonego w różnych obszarach.
Najlepszy menadżer w Dave the Diver
Najlepsze kombinacje dla Game Dev Tycoon
Tworzenie każdej gry składa się z trzech faz. Każda faza skupia się na innym aspekcie gry wideo i różni się także w zależności od gatunku. Dlatego bardzo ważne jest, aby wiedzieć, gdzie umieścić swoje zasoby. Tam są sześć gatunków gier: Przygodowe, Akcja, RPG, Strategiczne, Symulacyjne i Rekreacyjne. Oto kilka szacunków dotyczących rozmieszczenia zasobów w każdym gatunku:
Przygoda
- Faza 1: Silnik: 0%, Rozgrywka: 0% i Fabuła: 100%
- Faza 2: Dialogi: 100%, projektowanie poziomów: 0% i sztuczna inteligencja: 0%
- Faza 3: Projekt świata: 0%, Grafika: 100% i Dźwięk: 80%
Działanie
- Faza 1: Silnik 100%, Rozgrywka: 80% i Fabuła: 0%
- Faza 2: Dialogi: 0%, projektowanie poziomów: 80% i sztuczna inteligencja: 100%
- Faza 3: Projekt świata: 0, Grafika: 100% i Dźwięk: 80%
RPG
- Faza 1: Silnik: 0%, Rozgrywka: 80% i Fabuła: 100%
- Faza 2: Dialogi: 100%, projektowanie poziomów: 80% i sztuczna inteligencja: 0%
- Faza 3: Projekt świata: 100%, grafika: 80% i dźwięk: 0%
Strategia
- Faza 1: Silnik: 80%, Rozgrywka: 100% i Fabuła: 0%
- Faza 2: Dialogi: 0%, projektowanie poziomów: 100% i sztuczna inteligencja: 80%
- Faza 3: Projekt świata: 100%, grafika: 0% i dźwięk: 80%
Symulacja
- Faza 1: Silnik: 80%, Rozgrywka: 100% i Fabuła: 0%
- Faza 2: Dialogi: 0%, projektowanie poziomów: 80% i sztuczna inteligencja: 0%
- Faza 3: Projekt świata: 100%, grafika: 80% i dźwięk: 0%
Zwykły
- Faza 1: Silnik 0%, Rozgrywka: 100% i Fabuła: 0%
- Faza 2: Dialogi: 0%, projektowanie poziomów 100% i sztuczna inteligencja: 0%
- Faza 3: Projekt świata: 0%, Grafika: 100% i Dźwięk 80%
Gatunki i tematy
Kolejnym bardzo ważnym aspektem tworzenia gier wideo w tej grze jest wybór właściwe tematy na nadchodzącą grę. Niektóre gatunki sprawdzają się lepiej w przypadku określonych tematów. Tematy zwykle definiują grę ustawienia i motyw. Istnieje wiele tematów, a niektóre z nich dotyczą wielu gatunków, więc nie zdziw się, jeżeli zobaczysz ten sam temat w różnych gatunkach.
- Gry przygodowe – dobrze sprawdzają się w następujących tematach: średniowiecze, tajemnice, pirat, więzienie, romans, szpieg, szkoła, podróże w czasie, zombie, detektyw, fantasy, prawo i życie.
- Gry akcji – nadają się do wielu tematów: Samolot, Obcy, Alt, Cyberpunk, Dungeon, Fantasy, Horror, Polowanie, Średniowieczne, Wojskowe, Muzyka, Sztuki Walki, Historia, Postapokaliptyka, Więzienie, Sci-Fi, Kosmos, Sport, Szpieg, Superbohaterowie, podróże w czasie, rytm, wilkołak i zombie.
- Gry RPG – dobrze komponują się z następującymi tematami: Obcy, Alt, Cyberpunk, Detektyw, Lochy, Fantazja, Moda, Historia, Sztuki walki, Średniowiecze, Tajemnica, Postapokaliptyka, Sci-Fi, Szkoła, Szpieg, Wampir, Wilkołak i Dziki Zachód.
- Gry strategiczne – są dobrzy w następujących tematach: samolot, kosmici, miasto, ewolucja lochów, biznes, rząd, hakowanie, historia, średniowiecze, wojsko, kosmos, szkoła, science fiction, transport, UFO i słownictwo.
- Gry symulacyjne – dobrze komponują się z większością tematów i są to: Samolot, Miasto, Taniec, Lochy, Biznes, Ewolucja, Fantazja, Twórcy Gier, Rząd, Hakowanie, Historia, Szpital, Polowanie, Życie, Sztuki Walki, Wojsko, Filmy, Muzyka, Więzienie, Wyścigi, Rytm, Sci-Fi, Szkoła, Kosmos, Sport, Startupy, Chirurgia, Transport, Wirtualne zwierzę i słownictwo.
- Codzienne gry – najlepiej łączą się z następującymi tematami: Komedia, Taniec, Moda, Samolot, Sztuki walki, Filmy, Muzyka, Rytm, Wyścigi, Sport, Wirtualny zwierzak i Słownictwo.
Porady i wskazówki
Powinieneś użyć Grafika 2D V4+ i grafika 3D V3+ jeżeli tworzysz gry na dużą skalę. Aby osiągnąć optymalne wyniki podczas produkcji gra AAAradzimy zatrudnić Grafika 3D V5+ i przypisz trzech specjalistów do kluczowych faz gatunku gry. Unikać zrobienie dwa mecze z rzędu używając tego samego tematu i gatunku. Również, nie twórz kontynuacji gry używając ten sam niestandardowy silnik.
Mamy nadzieję, iż ten przewodnik pomoże Ci zwiększyć wydajność gier wideo. Aby zapoznać się z innymi pokrewnymi treściami, zapoznaj się z Przewodnikiem zarządzania zasobami IXION – porady i wskazówki lub Jak efektywnie zarządzać zapasami w Dead Space.
O autorze

Nenada Grujića
Nazywam się Nenad Grujić i jestem autorem w GameJournalist. Mam za sobą dziesięciolecia gier i mediów oraz dziesięciolecia doświadczenia w pisaniu. Lubię nazywać siebie „twoim ulubionym asem we wszystkich branżach”, chociaż specjalizuję się w pisaniu, edukacji, aktorstwie głosowym, edycji wideo i tworzeniu treści medialnych.