Team NINJA i PlatinumGames łączą siły! Ninja Gaiden 4 zmierza na Xboksa i inne platformy jeszcze w tym roku, a Ninja Gaiden 2 Black jest już dostępny „za darmo” w ramach Game Passa. Legenda powraca po 13 latach i przynosi ze sobą sporo zmian.
Nowy bohater, nowe wyzwania
Team NINJA ogłosiło, iż rok 2025 będzie „Rokiem Ninja”, celebrując tym samym 30-lecie studia. Wbrew oczekiwaniom, w Ninja Gaiden 4 nie wcielimy się w kultowego Ryu Hayabusę, ale w nowego bohatera — Yakumo.
Skoro minęło sporo czasu od poprzedniej części, chcieliśmy wprowadzić nowego bohatera, by uczynić serię bardziej przystępną dla nowych graczy. Oczywiście, chcieliśmy też, by wieloletni fani cieszyli się grą, dlatego Ryu Hayabusa odgrywa znaczącą rolę w historii, stanowiąc główne wyzwanie i kamień milowy w rozwoju Yakumo
– wyjaśnia Yuji Nakao, producent i reżyser Ninja Gaiden 4 z PlatinumGames.
Cyberpunkowe Tokyo i nowe mechaniki
Akcja gry przeniesie nas do mrocznej, deszczowej wersji Tokyo, zniszczonej przez wpływ podziemnego świata. Yakumo będzie mógł wykorzystywać nowe mechaniki, w tym poruszanie się po linach i szynach, a także specjalną umiejętność – „Bloodraven Form”.
To technika, która manipuluje krwią własną i wrogów, przekształcając ją w potężną broń zdolną przeciąć wielu przeciwników naraz. Kiedy spełnione są określone warunki, Yakumo może wykonać ruch zwany 'Bloodbath Kill’, który natychmiast przecina wrogów jednym ciosem
– zdradza Nakao.
Zachowanie trudności i balansu
Fani serii mogą być spokojni o poziom wyzwania. Twórcy nie tylko zachowują charakterystyczną trudność serii, ale też czerpią inspirację z najbardziej cenionej pod tym względem części.
Poziom trudności Ninja Gaiden 2 miał wiele wyróżniających się cech i fani mocno odczują jego wpływ w Ninja Gaiden 4
mówi Yuji Nakao.
Team NINJA aktywnie uczestniczy w dopracowywaniu mechanik walki. Szef studia, Fumihiko Yasuda, podkreśla wagę precyzyjnej rozgrywki:
Team NINJA było głęboko zaangażowane w odczucia z rozgrywki. Sprawiedliwość w walce z wrogami jest możliwa tylko wtedy, gdy zagwarantowana jest najwyższa grywalność. By to osiągnąć, naciskaliśmy na jeszcze głębsze dopracowanie sterowania i innych aspektów.
Współpraca obu studiów ma na celu zachowanie tego, co fani kochają w serii, jednocześnie wprowadzając świeże elementy. PlatinumGames wnosi swoje doświadczenie w tworzeniu dynamicznych gier akcji, podczas gdy Team NINJA pilnuje, by gra zachowała charakterystyczny styl serii.
Ninja Gaiden 2 Black już dostępny
Jako bonus dla fanów, wczoraj w Game Passie zadebiutował Ninja Gaiden 2 Black — zremasterowana wersja klasyka z 2008 roku.
Ta wersja została stworzona, by zadowolić zarówno tych, którzy grali w oryginał, jak i nowicjuszy odkrywających go jako grę akcji obecnej generacji. Skrupulatnie uwzględniliśmy niektóre dodatki z Ninja Gaiden Sigma 2, pozostając jednocześnie wiernymi wyzwaniom i odczuciom z oryginalnej wersji na Xbox 360, włącznie z charakterystyczną przemocą i brutalnością
– wyjaśnia Yasuda.
Ninja Gaiden 4, które jest już w 70-80% ukończone, zadebiutuje jesienią tego roku jako wydawnictwo Xbox Game Studios. Gra trafi od razu do Game Passa dla Xboxa i PC, ale gra ukaże się również na PlayStation.
o ile podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), Bluesky, naszym Discordzie, Redditcie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!