Do tej pory dostaliśmy przede wszystkim filmowy zwiastun "Wiedźmina 4" - kontynuacji hitu polskiego studia sprzed 10 lat. Po pół roku fani sagi Andrzeja Sapkowskiego i postaci Ciri doczekali się technologicznego dema gry powstającej na bazie silnika graficznego Unreal 5 opracowanego przez Epic Games.
Naturalnie można zakładać, iż gra do czasu premiery będzie wyglądać nieco inaczej, a całość została wyreżyserowana pod prezentację na State of Unreal. Jednak już na ten moment prezentuje się obłędnie i wygląda na to, iż jest w stadium przynajmniej średnio-zaawansowanym.
"Wiedźmin 4" na pierwszym wideo z gry. To również demo nowych możliwości Unreal 5
W filmiku przenosimy do zupełnie nowego regionu w świecie gry, który jest dobrze znany czytelnikom książek: Koviru. Ciri tropi potwora i trafia do miasteczka Valdrest. CD Projekt RED nie pokazało nam samej walki (i partyjki w Gwinta), ale w demie skupia się na detalach.
Np. pokazano przekrój Kelpie, klaczy wiedźminki, której mięśnie są realistycznie animowane pod skórą. Największe efekt "wow" w demie robi samo miasteczko. Można odnieść wrażenie, iż można wejść w interakcje z dosłownie postacią i za każdym razem da nam do inny efekt. Zresztą zobaczcie sami.
Z informacji prasowej możemy się dowiedzieć, iż w gamepleyu zaprezentowano takie technologie:
Unreal Animation Framework – odpowiada za naturalne, płynne ruchy postaci w zatłoczonych scenach, takich jak targ w miasteczku Valdrest.
FastGeo Streaming – opracowany przez CD Projekt RED wspólnie z Epic Games, umożliwia szybkie wczytywanie otoczenia.
Nanite Foliage – pozwala wypełnić lasy i pola gęstą roślinnością bez wpływu na wydajność.
System MASS – wraz z technologią MetaHuman został zaprojektowany do obsługi dużych, dynamicznych tłumów.
ML Deformer – wzbogaca animacje postaci o subtelne detale związane z pracą mięśni.
To wszystko ma działać choćby na podstawowej konsoli PlayStation 5 w 60 FPS-ach. Właśnie na tym urządzeniu zarejestrowano powyższe demo. Nie czuć aż tak bardzo tej liczby klatek oglądając wideo na YouTube, ale gra w tej wersji działała płynnie.
Oprócz tego wyjdzie też na Xboxa i oczyście PC-ta. Kiedy? Tego niestety na razie nikt oficjalnie nie ogłosił.