Pierwszy gameplay z "Wiedźmina 4" już jest. Nadciągająca gra z Ciri wygląda obłędnie

1 dzień temu
CD Projekt RED i Epic Games zrobiło graczom niemałą niespodziankę w czasie streamu State of Unreal 2025. Wiadomo było, iż będzie "coś" z "Wiedźmina 4". Nikt się jednak nie spodziewał niemal 10-minutowego zapisu rozgrywki. Co prawda gameplay nie prezentuje systemu walki, ale za to jest w nim pokazane m.in. tętniące życiem miasteczko Valdrest.


Do tej pory dostaliśmy przede wszystkim filmowy zwiastun "Wiedźmina 4" - kontynuacji hitu polskiego studia sprzed 10 lat. Po pół roku fani sagi Andrzeja Sapkowskiego i postaci Ciri doczekali się technologicznego dema gry powstającej na bazie silnika graficznego Unreal 5 opracowanego przez Epic Games.

Naturalnie można zakładać, iż gra do czasu premiery będzie wyglądać nieco inaczej, a całość została wyreżyserowana pod prezentację na State of Unreal. Jednak już na ten moment prezentuje się obłędnie i wygląda na to, iż jest w stadium przynajmniej średnio-zaawansowanym.

"Wiedźmin 4" na pierwszym wideo z gry. To również demo nowych możliwości Unreal 5


W filmiku przenosimy do zupełnie nowego regionu w świecie gry, który jest dobrze znany czytelnikom książek: Koviru. Ciri tropi potwora i trafia do miasteczka Valdrest. CD Projekt RED nie pokazało nam samej walki (i partyjki w Gwinta), ale w demie skupia się na detalach.

Np. pokazano przekrój Kelpie, klaczy wiedźminki, której mięśnie są realistycznie animowane pod skórą. Największe efekt "wow" w demie robi samo miasteczko. Można odnieść wrażenie, iż można wejść w interakcje z dosłownie postacią i za każdym razem da nam do inny efekt. Zresztą zobaczcie sami.



Z informacji prasowej możemy się dowiedzieć, iż w gamepleyu zaprezentowano takie technologie:


Unreal Animation Framework – odpowiada za naturalne, płynne ruchy postaci w zatłoczonych scenach, takich jak targ w miasteczku Valdrest.

FastGeo Streaming – opracowany przez CD Projekt RED wspólnie z Epic Games, umożliwia szybkie wczytywanie otoczenia.

Nanite Foliage – pozwala wypełnić lasy i pola gęstą roślinnością bez wpływu na wydajność.

System MASS – wraz z technologią MetaHuman został zaprojektowany do obsługi dużych, dynamicznych tłumów.

ML Deformer – wzbogaca animacje postaci o subtelne detale związane z pracą mięśni.


To wszystko ma działać choćby na podstawowej konsoli PlayStation 5 w 60 FPS-ach. Właśnie na tym urządzeniu zarejestrowano powyższe demo. Nie czuć aż tak bardzo tej liczby klatek oglądając wideo na YouTube, ale gra w tej wersji działała płynnie.

Oprócz tego wyjdzie też na Xboxa i oczyście PC-ta. Kiedy? Tego niestety na razie nikt oficjalnie nie ogłosił.

Idź do oryginalnego materiału