Być może będziemy świadkami pierwsze plony pozwu Nintendo przeciwko Palworld ponieważ gra o przetrwaniu zmieniła sposób, w jaki gracze przywołują kieszonkowe potwory, które zupełnie nie są Pokémonami.
Według najnowsze informacje o łatkach który wystartował 29 listopada, pojawiły się potwory Palworld nie będą już wzywani do walki poprzez celowanie i rzucanie kulami Pal, które je zawierają, ale zamiast tego po prostu pojawią się obok gracza, gdy zostaną wezwani.
Palworld wystartował 19 stycznia po kilku latach zwiastunów promowanie gra przypominająca Pokémona z otwartym światem, w której można ujeżdżać potwory, wyposażać je w AK-47 i werbować do niewolniczej pracy w fabrykach broni. Jego zwariowana koncepcja i włączenie do Xbox Game Pass wywołały na początku wiele szumu, ale Palworld niedługo przyciągnęła niewłaściwą uwagę Nintendo i The Pokémon Company pozwany deweloper Pocketpair za naruszenie patentu we wrześniu 2024 r.
Pozew dotyczył mechaniki rzucania Poké Ballami i jazdy na Pokémonachna które Nintendo i The Pokémon Company posiadają patenty w Japonii. Od czasu wniesienia pozwu Pocketpair wypuścił Palworld NA PlayStation 5 I przenośny poza Japonią, ale aktualizacja mechaniki rzucania w grze z 29 listopada może wskazywać, iż studio zdecydowało się zastosować, zamiast cierpieć w długiej batalii prawnej przeciwko Nintendo i The Pokémon Company.
Coś związanego z Palworld Jest zaplanowany pojawi się na gali The Game Awards 12 grudnia, mimo iż gra nie otrzymała żadnych nominacji.