Podejrzany o strzelaninę z UHC grał w Among Us – i to prawie nic o nim nie mówi

cyberfeed.pl 1 dzień temu


Policja aresztowała w poniedziałek 26-letniego Luigiego Mangione w McDonald’s w Pensylwanii, a później postawiła mu zarzuty morderstwa Briana Thompsona, dyrektora generalnego UnitedHealthcare. Informacje na jego temat zaczęły natychmiast krążyć, gdy świat domagał się, aby dowiedzieć się więcej na temat postaci wywołującej podziały — po strzelaninie zamaskowanego mężczyznę zaczęto wychwalać i oczerniać, co było odzwierciedleniem reakcji na często okrutny i zepsuty amerykański system prywatnej opieki zdrowotnej. Jeden konkretny obszar, który media się przyczepiły to obecność Mangione w Internecie i historia gier. W końcu Mangione pracował nad popularną grą strategiczną Cywilizacja 6 Jak podaje jego strona na LinkedIn, jako stażysta w Firaxis Games, gdzie usunął ponad 300 błędów. (Przedstawiciel Firaxis Games potwierdził firmie Polygon, iż Mangione był byłym stażystą.)

W innych miejscach online historię gier Mangione można prześledzić aż do szkoły średniej i studiów. W szkole średniej on i kilka innych osób stworzyli grę o nazwie Płaszczyzna obrotowa w studiu AppRoar; gra była sprzedawana w sklepie z aplikacjami na iOS. Na Uniwersytecie Pensylwanii Mangione pomógł założyć klub tworzenia gier dla studentów o nazwie University of Pennsylvania Game Research and Development Environment, w uproszczeniu UPGRADE. Mangione był liderem projektu gry o nazwie Symulator uczelni, co jest opisane na blogu UPGRADE jako „brutalnie trudny, żartobliwy roguelike z zarządzaniem, ukazujący próbę znalezienia równowagi na studiach”.

Późnym wieczorem w poniedziałkowy wieczór stacja NBC News opublikowała raport co powiązało Mangione z grą w dedukcję społeczną Wśród naskategoryzując to działanie jako „zabawa[ing] zabójcy. „Przyjaciel przypomina, iż ​​dyrektor generalny UnitedHealthcare zabija zabójcę granego w grę wideo” – czytamy w nagłówku. Ta historia nie obwinia bezpośrednio gier wideo takich jak Wśród nas za zachowanie Mangione, ale powiązanie sugeruje, iż ma to związek ze strzelaniną do dyrektora generalnego.

W rzeczywistości historia gier wideo Mangione nie jest niczym niezwykłym. Tylko w listopadzie 2020 r. zagrało prawie pół miliarda ludzi Wśród nas. Gra rzeczywiście przypisuje jednej osobie znacznik oszusta, zlecając jej ciche wyeliminowanie innych graczy i próbę wtopienia się w resztę grupy.

Badaliśmy zastosowania i skutki gierod dziesięcioleci, ze szczególnym naciskiem na brutalne gry”, psycholog badawczy dr Rachel Kowert powiedział Polygonowi. „Nie ma powiązania między brutalnymi grami wideo a brutalnym zachowaniem. Tak naprawdę, jeżeli weźmie się pod uwagę czynniki demograficzne (takie jak wiek, wcześniejsze narażenie na przemoc, tolerancję na frustrację), efekty mediów w ogóle nie wykazują żadnego widocznego wpływu na zachowanie”.

Wśród nas deweloper Innersloth odmówił komentarza. 10 grudnia jednak oficjalne konto X po prostu opublikował „um”.

Pozostała część historii gier Mangione, jak widać na profil Steam rzekomo jegojest również dość zwyczajne: na koncie znajdują się setki godzin spędzonych w grach takich jak PUBG: Pola bitew, Terraria, Liga Rakietowa, Cywilizacja 6, Dolina Stardewi inne. Na koncie znajduje się również informacja o ośmiu godzinach spędzonych w grze Panie Prezydencie!gra, w której celem jest powstrzymanie prób zamachu na prezydentów. Na koncie Xbox powiązanym z Mangione przez Wiredto samo: wiele popularnych gier.

Przyjrzeliśmy się także bliżej grom stworzonym przez Mangione Płaszczyzna obrotowa. W recenzji opublikowanej w 2015 roku Kevin Steinike powiedział, iż trzech uczniów szkół średnich zwróciło się do niego z prośbą o recenzję Płaszczyzna obrotowaktóre opisał jako „bokiem Flappy Birdale łatwiej i samolotem, a nie ptakiem. To proste, ale zabawne” – powiedział. Gra nie jest już dostępna online, ale a zrzut ekranu w mediach społecznościowych pokazuje swoją prostotę: papierowy samolot wydaje się lecieć w dół po zestawie platform, z wynikiem 69 na ekranie.

Symulator uczelniwspomniane wcześniej „żartowe zarządzanie roguelike” ma opis na stronie UPGRADE:

Gracze będą musieli stale podejmować decyzje, takie jak: „Czy powinienem zostać dziś wieczorem do późna i spędzić czas z przyjaciółmi?” choćby tak mała decyzja może mieć dalekosiężne konsekwencje. Relaks z przyjaciółmi może zapewnić graczowi tak potrzebną przerwę i wzmocnić ich przyjaźnie, prowadząc do przyszłych możliwości towarzyskich. Jednocześnie jednak taka decyzja może następnego dnia sprawić, iż będą zmęczeni, co spowoduje zaległości w zajęciach lub zwiększy ryzyko zachorowania.

Nic z tego nie wskazuje, czy Mangione był osobą agresywną, nie wyjaśnia jego motywów ani nie daje obrazu tego, czy jego rzekome działania były dobre, czy złe. Gry i gry są w istocie odzwierciedleniem szerszego społeczeństwa i zasługują na analizę jako takie – łącznie z użyciem przemocy przez medium. Należy jednak rozważyć tę kwestię w sposób bardziej dogłębny i przemyślany, uwzględniający kontekst rzeczywistości. Lepsze wskazówki na temat rzekomego zaangażowania Mangione można znaleźć w jego chronicznym bólu pleców, który doprowadził do operacji kręgosłupa, poinformowało CNNlub zgłoszony manifest wyrażający „złą wolę wobec korporacyjnej Ameryki”, które nie zostały w całości opublikowane przez policję ani prasę.

„Ludzie są z natury leniwi i myślą” – stwierdził Kowert. „Chcemy łatwych rozwiązań złożonych problemów, a media będące kozłami ofiarnymi są powszechnym środkiem prowadzącym do tego celu. Widzieliśmy to w radiu, telewizji, filmach i grach wideo”.



Source link

Idź do oryginalnego materiału