Najnowszy raport sugeruje, iż polski gracz ma naprawdę wiele twarzy. Gry przestały być wyłącznie rozrywką, są również narzędziem wspierającym rozwój zawodowy oraz kompetencje biznesowe. Użytkownicy mają być coraz pewniejsi siebie i jeszcze łatwiej nawiązywać kontakty. Do tego dochodzi dynamiczny rozwój strategicznego myślenia czy kreatywności. Trudno też przejść obojętnie obok lepszego rozumienia narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję.
Polski gracz ma zyskiwać mnóstwo benefitów. Rozrywka zeszła na dalszy plan
Trzeba przyznać, iż gry coraz częściej stają się obiektem wielu interesujących badań. Niedawno dawaliśmy chociażby znać, iż rozrywka pomaga Polakom w redukcji stresu wywołanego przez najróżniejsze czynniki. Świetnie sprawdza się także w przypadku bycia odskocznią od codziennych wyzwań. Co ciekawe, gracze po prostu czują się szczęśliwsi i znacznie mniej odosobnieni. Czy ten cyfrowy świat może mieć przełożenie na jeszcze inne aspekty życia?
Różne twarze polskiego gracza 2025 to nowy raport, który skupia się na środowisku graczy biznesowych i zależnościach między graniem a biznesem oraz kompetencjami przyszłości. Tym razem dowiedzieliśmy się, iż ponad połowa rodzimych użytkowników wykorzystuje kompetencje zdobyte w grach wideo do rozwiązywania problemów zawodowych. Mowa przede wszystkim o rozwoju strategicznego myślenia (83%), kreatywności i krytycznego podejścia (76%), a także umiejętności adaptacji do nowych technologii i rozwoju sztucznej inteligencji (75%).

To nie wszystko. Mniej więcej 2/3 badanych przyznaje, iż wybierane przez nich produkcje uczą pracy zespołowej oraz rozwijają zdolności przywódcze. Te wszystkie kompetencje powinny być z czasem coraz bardziej doceniane przez pracodawców. Rozrywka pomaga więc w prywatnym życiu, także w nieco bardziej profesjonalnym środowisku.
Czego do zabawy używają gracze biznesowi?
Przeprowadzone badanie sugeruje także, iż gracze regularnie wykorzystują sztuczną inteligencję (62%). Mają oni ponadto mieć przewagę w pracy z narzędziami AI, co jest dowodem na to, iż gaming ułatwia adaptację do wykorzystywania nowych narzędzi i wspiera rozwój kompetencji cyfrowych w biznesie. Okej, ale jaki sprzęt jest najczęściej wybierany przez takie osoby?

Najwięcej graczy ze środowiska biznesowego wskazało laptop, gdyż mogą uruchomić swoje ulubione tytuły także w podróży bez utraty jakości. Co ciekawe, mniej niż połowa badanych (38%) całkowicie rozdziela urządzenia do pracy i do grania, mniej więcej 40% osób korzysta najczęściej z tego samego sprzętu. Zaledwie 25% używa ich zamiennie w zależności od sytuacji.

Jeśli zaś chodzi o akcesoria, to 46% osób posiada oddzielne zestawy do pracy i grania, zaś 38% używa tych samych. Wyłącznie 15% nie uznaje tego aspektu za istotny przy wyborze.
Jedno jest pewne, istnieją silne zależności między gamingiem a środowiskiem biznesowym. Rozrywka może pozytywnie wpłynąć na kompetencje zawodowe i cyfrowe.
Źródło: HP / Zdjęcie otwierające: unsplash.com (@chuckfortner)