Przasnysz – Zegrze: w grze nowy przebieg linii kolejowej. PKP PLK kończy prace koncepcyjne

14 godzin temu

Wciąż realizowane są prace koncepcyjne nad dopięciem całości projektu i uzgodnieniem szczegółów przebiegu trasy linii kolejowej Przasnysz – Zegrze. W grze pojawił się jeszcze jeden wariant i jak nam się udało nieoficjalnie dowiedzieć, właśnie ten może być realizowany.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., po przeprowadzeniu weryfikacji dostępności obszaru miejskiego oraz analiz wskaźników dostępu mieszkańców do transportu kolejowego, prowadzą prace nad nowym trasowaniem linii kolejowej w granicach powiatu przasnyskiego.

Nie przez Leszno, a przez Karwacz

Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć, w piątek 31 października, odbyło się spotkanie, na którym pojawiła się nowa propozycja, a ta według naszego źródła, miałaby być wersją ostateczną. Nowa linia kolejowa miałaby według tego scenariusza przebiegać przez miejscowości Zawadki i Karwacz, zbliżając się do strefy gospodarczej w Przasnyszu.

Planowana lokalizacja przystanku kolejowego miałaby znajdować się z kolei, w rejonie ulicy Baranowskiej – w przestrzeni istniejących pól, bez ingerencji w zabudowę mieszkaniową.

Obszar ten obejmuje okolice ulic Twardowskiego oraz końcowego odcinka ulicy Wyszyńskiego.

Dokładna lokalizacja stacji końcowej wciąż jest przedmiotem rozważań, podobnie jak usytuowanie dodatkowego przystanku w okolicy strefy gospodarczej i Karwacza.

Stacja w okolicach ulicy Baranowskiej jednak, według wyliczeń PKP PLK S.A., zapewniałaby zdecydowanie większą liczbę pasażerów, niż proponowana wcześniej Kolejowa.

Ponadto odpowiada na postulaty samorządów o usytuowaniu linii w okolicy strefy, jak również pozwala na ewentualne rozważenie w przyszłości połączenia jej z biegnącą przez Chorzele linią nr 35.

Hałasu nie będzie

Zgodnie z zapowiedziami, które również miały paść w trakcie spotkania, inwestycja ma zostać zrealizowana z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii, m.in. systemów wyciszenia, modernizacji podbudowy torowej oraz zastosowania torów bezstykowych, co w praktyce pozwoliłoby na niemal całkowite wyeliminowanie hałasu przejeżdżających składów.

Obecnie realizowane są prace koncepcyjne nad dopięciem całości projektu i uzgodnieniem szczegółów przebiegu trasy.

Zwróciliśmy się do PKP PLK S.A. o oficjalne potwierdzenie tej wiadomości.

Poinformujemy, gdy tylko otrzymamy odpowiedź.

ren

Idź do oryginalnego materiału