Recenzja: Silent Hill 2 (2024) dodaje kolejną warstwę interpretacji

cyberfeed.pl 1 dzień temu


Jak odtworzyć historię, która żyje w interpretacjach?

W “Utracone wspomnienia: Kronika Silent Hill”, obszerny dokument opublikowany przez Konami i Team Silent w 2003 roku, twórcy napisali, iż w oryginale nie ma kanonicznego zakończenia Ciche wzgórze 2z którego wynikają cztery główne wnioski w zależności od Twoich działań. Wiele narracyjnych subtelności dotyczących bohaterów, miasta poza przerywnikami filmowymi i rozproszonych notatek znalezionych w grze nabrało odmiennego znaczenia dla różnych ludzi. Po ponad dwóch dekadach istniejących teorii fanów i skrupulatnie opracowanych stronach wiki, historia Jamesa Sunderlanda pozostaje mglistym połączeniem fikcji.

A teraz oto Bloober Team Ciche wzgórze 2wymyślony na nowo zgodnie z normami obecnego ducha czasu branży gier. choćby po Resident Evil przeróbki utorowało drogę takiej możliwości, wciąż jest to dziwne. Początkowe zwiastuny przedstawiały znajomą, ale unowocześnioną prezentację, w której zastosowano kamerę zakładaną przez ramię i szybszą, bardziej standardową walkę. Raz podglądy się pojawił, programiści z Bloober Team zapewniali każdego ankietera, iż ​​będzie on wierny oryginałowi w najwyższym stopniu — choćby niektórzy członkowie oryginalnego zespołu zaangażowani w remake chciał więcej zmian ale zostały uchylone.

Zdjęcie: Bloober Team/Konami

Zdjęcie: Bloober Team/Konami

Zdjęcie: Bloober Team/Konami

Zdjęcie: Bloober Team/Konami

Podczas mojej pierwszej rozgrywki, która trwała ponad 17 godzin, mogłem wyczuć wahania projektantów co do tego, co zmienić na ścianach każdego zardzewiałego korytarza. Jak można się dowiedzieć z mojego czasu gry, w porównaniu z grą z 2001 roku (która trwała około 10 godzin), wiele oryginalnych obszarów zostało rozszerzonych. Rzeczy, które kochasz, w większości są przez cały czas obecne. Istnieje jednak szereg zmian, niektóre subtelne, inne odważne, które rzucają wyzwanie tej znajomości, powodując intrygujący powrót.

Jak wcześnie strumienie rozgrywki zdawało się wskazywać, iż niektóre spotkania – jak na przykład pierwsza obserwacja potwora w tunelu – uległy zmianie. Kiedy wchodzisz w interakcję z określonymi lokalizacjami i obiektami, gra odtwarza animację typu „scratch” z określoną wskazówką muzyczną. Nie wspomnę o żadnym innym przykładzie, ponieważ są to zabawne skupiska nostalgii, z którymi warto (ponownie) się zetknąć. Jednakże ogólny wniosek, wyciągnięty przez niektóre nowe wpisy tekstowe i przedmioty kolekcjonerskie, jest taki, iż gra rzeczywiście opiera się na założeniu, iż doświadczyłeś już wydarzeń z Ciche wzgórze 2 przynajmniej raz, zarówno z perspektywy historii, jak i niemal meta, jako powracający gracz.

Chętnie opowiedziałbym Ci szczegółowo, jak to się wszystko ostatecznie potoczy, ale nie mogę. Po pierwsze, ograniczenia embarga na recenzje zabraniają mi opisywania dwóch nowych zakończeń; Mogę jedynie wspomnieć o ich istnieniu. Jednak i tak nie mogłem ich opisać, ponieważ nie dostałem żadnego z nich podczas mojej pierwszej rozgrywki – zamiast tego było to zakończenie „Maria”. Rozmawiając z rówieśnikami, którzy również mieli dostęp do gry przed jej wydaniem, te dodatki są przez cały czas odkrywane i odkrywane, w miarę jak inni ludzie robią postępy w nowej grze plus i próbują znaleźć nowy typ przedmiotów kolekcjonerskich. Ktoś prawdopodobnie już je widział, ale szczegóły nie zostaną (lub nie powinny) zostać ujawnione przed premierą gry.

The Ciche wzgórze 2 remake nie idzie do końca Remake Final Fantasy 7odważnie przedstawiając klasykę na nowo, aby rozszerzyć narrację na niezbadane terytorium. James przez cały czas pogrąża się w tych samych głównych obszarach, co w oryginale. Zakończenie „Marii” pozostaje (mniej więcej) identyczne. Pozostałe zakończenia stanowią łamigłówki do rozwiązania, dodając rozproszone, zagadkowe elementy do odnalezienia przez powracających graczy, wprowadzając wyniki historii do istniejącej listy. Ale poza doświadczeniem polowania na padlinożerców polegającym na odnajdywaniu tych zakończeń, w grze podstawowej wprowadzono kilka fundamentalnych zmian, które zarówno rozszerzają, jak i, w niektórych przypadkach, łagodzą to, co było wcześniej.

Zdjęcie: Bloober Team/Konami

Jeśli chodzi o rozgrywkę, moje największe obawy przed zagraniem w tę wersję dotyczyły kamery i ogólnej atmosfery, które idą w parze. Nie bez powodu stałe kąty oryginału były podstawą. Chodzenie ciemnym korytarzem w stronę kamery, nie wiedząc, co jest przed tobą, dopóki nie pojawi się to w kadrze lub nie zmieni się kąt, zawsze było przerażające. Same środowiska, takie jak kultowe więzienie Toluca, kwitły w technicznie ograniczonych warunkach ery PlayStation 2. Zmiana perspektywy na kamerę naramienną oznacza bycie bliżej wszystkiego i swobodę eksploracji terenów, jednak obawiałem się, iż zasadniczo zmieni to opresyjny ton pierwowzoru.

Na szczęście jest to dalekie od przypadku. The Ciche wzgórze 2 remake świetnie się spisuje, dusząc cię, używając nowej perspektywy. Chociaż teraz możesz w każdej chwili wybrać, gdzie patrzeć, wrogowie przez cały czas mogą się do ciebie podkraść, a manekiny wykonują różnego rodzaju interakcje peekaboo — w podobny sposób jak prześladowcy w Ostatni z nas, część 2chowając się za meblami i czasami uciekając przed tobą po zauważeniu, aby znaleźć kolejne niespodziewane miejsce. Zmiany w poruszaniu się, takie jak posiadanie połączonych pomieszczeń bez drzwi oddzielonych ekranem ładowania lub przestrzeni do czołgania się lub przeciskania, mogą być również wykorzystywane przez wrogów.

Mówienie o ciemności w horrorze może brzmieć banalnie, ale jest to aspekt, który remake oddaje od oryginału do triumfu. Latarka Jamesa może oświetlić tylko określoną część ekranu, a migotanie tej latarki, które — podobnie jak oryginał — ostrzega o poruszających się wrogach obok zakłóceń radia, jest przerażające, ilekroć na chwilę opuszcza cię w ciemnym jak smoła pokoju wypełnionym potwory. Czasami ich obecność może być nieco zbyt duża, co w najlepszym razie pomaga wywołać niepokój, na przykład słuchanie ciągłego pełzania Manekinów Pająków, dopóki nie zdejmiesz ich wszystkich lub nie przeniesiesz gdzie indziej, a w najgorszym będzie to irytujące przypomnienie iż remake posiada nowoczesny system walki, a projektanci wprowadzili więcej spotkań, aby to uzasadnić.

Jeśli chodzi o fabułę, większość przerywników filmowych przedstawia zmiany. jeżeli chodzi o nowe podobieństwa postaci i aktorstwo głosowe, Twój przebieg może się różnić. Kampania oryginalnej gry, choć urocza, została udoskonalona, ​​chociaż sposób, w jaki obsada odczytuje wersety, jest nieco sztywny i mimochodem wydaje się wierny. Jednak niektóre z rzeczywistych scen fabularnych przedstawiają bardziej drastyczną zmianę.

Zdjęcie: Bloober Team/Konami

Ciche wzgórze 2podobnie jak cała seria, zawierał między innymi wzmianki o wykorzystywaniu seksualnym, samobójstwach i depresji. W wersji Bloober Team przy każdym uruchomieniu gry pojawia się informacja o tym, zawierająca kod QR prowadzący do strony Konami z listą zasobów. Jednak niektóre z najbardziej niepokojących obrazów lub bezpośrednich wzmianek na te tematy podczas dialogów (zwłaszcza wokół Angeli, Głowy Piramidy i taśmy wideo Mary) są teraz bardziej subtelne. Biorąc pod uwagę dotychczasowe osiągnięcia Bloobera w grach takich jak Mediumktóra, delikatnie mówiąc, słabo poradziła sobie z tymi tematami, zmiany te brzmią jak przestroga, aby nie powtarzać błędów z przeszłości. Żadna z nich nie zmienia historii per se, ale jest to interesująca decyzja w kontekście Ciche wzgórze 2. Istnieje powód, aby adekwatnie powracać do tropów i przedstawień, które nie zestarzały się dobrze, w tym niedawne przypadki, jak Remaster Deluxe Dead Rising. Jednak w przypadku Silent Hill zmniejszenie wpływu niektórych momentów może sprawić, iż niektóre z najbardziej luźnych szczegółów narracji stracą na wadze podczas składania historii.

Ale oto przykład czegoś odwrotnego, który okazuje się zaskakująco wyjątkowy: interakcje Jamesa z Marią, gdy ona się przyłącza. Tak, wpada to w trop AAA, w którym towarzysz NPC nie może cieszyć się spokojem dłużej niż pięć minut. Ale nowe interakcje i dialogi Marii pasują. Komentuje określone miejsca i twoje działania z zabawnym i zalotnym zacięciem, które służy tej postaci. Możliwość dokładnego zapoznania się ze szczegółami klubu ze striptizem Heaven’s Night przy jednoczesnym obejrzeniu nowego przerywnika filmowego to dodatki, które niosą ze sobą treść. Są to ulotne, małe momenty w wielkim schemacie rytmów z głównej historii, które dodają stabilniejszej obecności, nie będąc nachalnym.

Ta subtelność jest obecna w Ciche wzgórze 2 remake jako całość. Niektóre z najstraszniejszych elementów oryginału to te, których na pierwszy rzut oka nie można zobaczyć ani zrozumieć. Powtarzające się szepty, kroki w więzieniu, okazjonalny krzyk nieznanej osoby. Wszyscy podsycali napięcie, bez potrzeby wyrażania się o tym otwarcie. Projektanci stojący za remake’iem zachowali te elementy, rozumiejąc, iż dostęp do lepszej technologii nie musi oznaczać ciągłego spektaklu. Możesz teraz zobaczyć rdzę i pleśń Silent Hill w rozdzielczości 4K, ale wyższa wierność nie czyni żadnego z miejsc bardziej zachęcającym.

To interesujący czas, do którego warto wrócić Ciche wzgórze 2biorąc pod uwagę, iż oryginał od lat znajduje się w stanie porzucenia, a jedyna dostępna zremasterowana wersja nie jest świetna. W oficjalnym sensie remake jest aktualnym powtórzeniem historii. Jest to wierna interpretacja wydarzeń, które miały miejsce, uchwycenie większości ważnych i mniejszych momentów historii, a jednocześnie dopracowanie niektórych szczegółów pomiędzy nimi. Biorąc jednak pod uwagę dziedzictwo oryginalnej gry na przestrzeni ostatnich 23 lat, trudno sobie wyobrazić Ciche wzgórze 2 remake również będzie w stanie to odtworzyć, dzięki czemu fani spędzą dziesięciolecia dyskutując o nowych zakończeniach i dodatkach narracyjnych dzięki sprzecznych analiz. Przynajmniej będzie to kolejny wymysł, na temat którego można snuć teorie.

Ciche wzgórze 2 ukaże się 8 października na PlayStation 5 i PC z systemem Windows. Gra została sprawdzona na PlayStation 5 przy użyciu kodu do przedpremierowego pobrania dostarczonego przez Bloober Team. Vox Media ma partnerstwa partnerskie. Nie mają one wpływu na treść redakcyjną, chociaż Vox Media może otrzymywać prowizje za produkty zakupione za pośrednictwem linków partnerskich. Możesz znaleźć dodatkowe informacje na temat polityki etycznej firmy Polygon można znaleźć tutaj.



Source link

Idź do oryginalnego materiału