Gatunek roguelike zmienił się ze względnej niszy w coś znacznie większego. Gry typu roguelike potrafią być bardzo trudne do złamania; ogólnie rzecz biorąc, mają one wysoki poziom trudności, co oznacza, iż będziesz walić głową w ścianę, ucząc się, jak grać, zastanawiając się, jakie strategie sprawdzają się najlepiej na poziomach generowanych proceduralnie i zastanawiając się, jak pokonać trudnych wrogów lub wyzwania. Rok 2024 pokazał, iż gatunek ten nie tylko zyskał na popularności dzięki takim hitom jak Hades II I Balatroa także, iż roguelike może być prawie wszystkim: od wariantu pokera po efektowną grę akcji dla wielu graczy.
Mówiąc o Balatroniewątpliwie był to jeden z nich, jeżeli nie thenajlepsze gry roku. Gra jest niezwykle łatwa do opanowania ze względu na swoje korzenie w budowaniu tradycyjnych rąk pokerowych, ale każda runda wydaje się zupełnie inna ze względu na sprytne i czasami supermocne karty jokerów, które mogą dać ci ogromne bonusy. Gra jest idealnym połączeniem umiejętności, ryzyka i odrobiny szczęścia. To wspaniałe uczucie, gdy znajdziesz strategię, która całkowicie przechyla żetony na Twoją korzyść. Myślę, iż zagram Balatro na nadchodzące lata, szczególnie biorąc pod uwagę wszystko, co czeka grę nadchodząca ważna aktualizacja. A teraz gra jest dostępny na urządzeniu mobilnymmogę grać gdziekolwiek chcę.
To znaczy, kiedy nie zanurzam ponownie palców u nóg Hades II. Gra, która jest wciąż w fazie wczesnego dostępu, wygląda na godnego następcę Hadesi prawdopodobnie jest bardziej rozbudowana niż wiele gotowych tytułów. Poświęciłem już ponad 30 godzin Hades II, i czuję, iż wciąż mam wiele do odblokowania i opanowania, ale celowo powstrzymuję się od grania w większą ilość, aby nie wypalić się grą, zanim nie osiągnie ona wersji 1.0. Pokonałem nowego bossa tylko w najnowsza duża aktualizacja raz, zanim zdecydowałem, iż to wystarczy.
Jest kilka innych gier typu roguelike, które pokochałem i którym chciałbym poświęcić więcej czasu, ale nie zrobiłem tego ze względu na ogromną liczbę innych gier z tego gatunku do sprawdzenia. Pojedynek Szogunaw którym chodzi przede wszystkim o taktykę i pozycjonowanie czujesz się jak geniusz, pokazując ci przyszłość. Naprawdę podobało mi się opanowanie broni i przedmiotów w grze, dzięki czemu mogłem wykonywać dobrze zaplanowane kombinacje przeciwko falom wrogów.
Podmuch wiatrunowy roguelike od Martwe komórki twórcy Motion Twin, bierze wiele z tego, co sprawia Martwe komórki świetnie i tłumaczy to na 3D. Bronie są zróżnicowane, satysfakcjonujące i można je dobrze ze sobą łączyć. Biomy gry są kreatywne i przyjemne w eksploracji, z mnóstwem zakamarków. Ale gdzie Podmuch wiatru naprawdę błyszczy tryb wieloosobowy — dopóki nie zagrałem w tę grę, nie miałem pojęcia jak dobrze może być w roguelike’u z przyjaciółmi. Tak jak Hades, Podmuch wiatru jest również w fazie wczesnego dostępu, więc spodziewam się grać w nią znacznie częściej w przyszłym roku, gdy Motion Twin dokona poważnych aktualizacji.
A to tylko nowe gry roguelike, którym udało mi się poświęcić czas w tym roku. pozostało wiele innych gier, w które chcę zagrać lub których ledwo dotknąłem, a które wydają się niezwykle obiecujące. Ocalali z wampirów dostałem dwa główne DLC do crossoverów, w które chcę się zagłębić: jeden z Przeciw i jeden z Castlevania. (Grałem tylko kilka rund Castlevania ekspansji i zadziwiło mnie, jak duża była ta mapa.) A skoro już o tym mówię Ocalali z wampirów: Sale Udrękico jest trochę w tym stylu Ocalali z wampirów zmieszany z oldschoolem Diablo estetyczny, opuściłem wcześniejszy dostęp i chcę sprawdzić, co się zmieniło, odkąd pierwszy raz się nim bawiłem w zeszłym roku.
Zbuntowany Książę Persjiroguelikeowe podejście do klasyki Książę Persji akcja i platformówka to przykład tego, jak duzi wydawcy, tacy jak Ubisoft, wskakują w ten gatunek — i wydaje mi się, iż to coś, co bardzo mi odpowiada. Łobuz to kolejny roguelike z wczesnym dostępem na tej liście, ale od majowej premiery otrzymał wiele dużych aktualizacji, w tym istotna aktualizacja w listopadzie które odnowiło styl graficzny i dodało nowe biomy, bossów i nie tylko. O tym też powinienem wspomnieć Łobuz Również ma Martwe komórki połączenie: zostało stworzone przez Evil Empire, studio, które pracowało nad wieloma Martwe komórki aktualizacje i DLC, co daje mi wielką wiarę, iż wykonają świetną robotę, doprowadzając grę do ostatecznej premiery.
Kurczę, rok 2024 był tak sztandarowym rokiem dla roguelike’ów, iż choćby klasyk z 2014 roku The Wiązanie Izaaka: Odrodzenie otrzymałem nową, znaczącą aktualizację DLC dodano tryb wieloosobowy online.
Ogromna ilość świetnych gier typu roguelike właśnie w tym roku pokazuje, iż ramy gatunku oferują wiele sposobów na tworzenie ciekawych gier. Szczególnie doceniam to, iż są ogólnie bardziej strawne niż hity kinowe. W przyszłym roku pojawi się kilka obiecujących gier roguelike, takich jak Zabij Iglicę 2 I Hiper Łamacz Światłaale wiem, iż będę wracać do wielu znakomitych gier typu roguelike z 2024 roku — cóż, po jeszcze jednej rundzie Balatro.