Warframe to gra pełna niespodzianek. Na pierwszy rzut oka zespół Digital Extremes tworzy po prostu darmową grę o kosmicznych ninja. Kiedy zacząłem kopać pod powierzchnią, byłem nieustannie zszokowany pojawieniem się nowych funkcji w lewym polu: bijatyka, kreator postaci dla nowej formy lub inny tryb gry z głębokimi drzewami postępu i unikalnymi nagrodami.
Następny duży Warframe ekspansja, Warframe 1999zaoferuje jeszcze więcej dużych zmian, takich jak kulminacyjna bitwa z boysbandem w kosmosie. Ale nową funkcją, która najbardziej mnie interesuje, jest system romansów. Jako główny bohater gry, Włóczęga, eksplorujemy świat… 1999spotkają Klątwę. Hex to sześć proto-Warframe, które żyją w opuszczonych pozostałościach centrum handlowego, a jeżeli zagrasz swoimi kartami w serii rozmów w komunikatorze internetowym na oldschoolowych monitorach CRT, możesz pocałować jednego z nich w sylwestra.
„Zawsze chcieliśmy, aby w grze znajdował się głębszy system relacji – niekoniecznie romantyczny, ale taki, w którym można by się bardziej zanurzyć” – powiedziała Rebecca Ford, dyrektor kreatywna ds. Warframew rozmowie z Polygon. Następnie Ford podał przykłady inspiracji dewelopera: Dolina Stardew, Wrota Baldura 3i Emblemat Ognia. We wczesnych stadiach Warframe 1999zespół zdał sobie sprawę, iż ramy pozwolą na stworzenie systemu romansów kontekstowych.
„Właśnie tak się złożyło, iż w czasie Covid-19 przeczytałem około 25 [Kathryn Kingsley’s] książek” – powiedział Ford. „Na okładkach wszystkich jej książek widniała informacja, iż jest autorką romansów i projektantką gier. Zastanawiałem się, czy chciałaby się tym zająć, więc po prostu wysłałem jej wiadomość na LinkedIn, a Kat od razu powiedziała: „Zgadzam się”.
Kingsley po dołączeniu do Digital Extremes błagała o pomoc swoją społeczność Discord. The Warframe fani na Discordzie przeszkolili ją w przyspieszonym kursie, dotyczącym tożsamości Włóczęgi, sekretów Warframe i frakcji politycznych walczących w galaktyce. Pisanie wokół kanonu gry sprzed 11 lat to trudne zadanie, które Kingsley porównał do równoważenia wieży Jenga.
Tak więc Włóczęga przybywa do tej alternatywnej linii czasu, spotyka sześciu członków Klątwy, a następnie zaczyna rozmawiać. Każdy członek Hex ma swój własny styl pisania, zestaw zainteresowań i poczucie humoru. „Chcieliśmy mieć pewność, iż te postacie będą możliwe do zidentyfikowania, choćby jeżeli nie będzie można zapamiętać, czyje są nazwy użytkowników, jedynie na podstawie sposobu, w jaki mówią” – powiedział Kingsley. „Więc jedną z pierwszych rzeczy, które wymyśliliśmy, był przewodnik stylistyczny dotyczący sposobu pisania każdej postaci”.
Gracz może ponownie odwiedzić i powtórzyć wydarzenia Warframe 1999co oznacza, iż chociaż decyzja może zadecydować o wydarzeniach w danej kampanii, gracz nie jest skazany na żadne stałe wybory. „Cokolwiek się stanie, nie będzie trwałe, jeżeli zdecydujesz, iż nie będzie trwałe” – powiedział Ford. „Kiedy zaczęliśmy projektować to doświadczenie, poszliśmy obejrzeć inne gry na żywo z systemem romantycznym i gwałtownie odkryliśmy, że, och, nie ma takich.
„Bardzo gwałtownie stało się jasne, iż potrzebujemy łatwego sposobu, aby nasi gracze mogli cofnąć się po dokonanych wyborach i dać im swobodę eksploracji i poczucie bezpieczeństwa, aby móc klikać wybrane opcje bez konieczności wyszukiwania odpowiedzi na wszystko w Google”.
Relacja pomiędzy Klątwą i Włóczęgą to nie tylko słodycz i lekkość. Włóczęga wkracza w ich życie z bogatą historią o alternatywnym wszechświecie, która sprawia, iż grupa kwestionuje wszystko, co wiedzą. „Naprawdę staraliśmy się, aby był to system relacji równoległy do systemu romantycznego, dzięki czemu można przejść przez niego w pełni platonicznie i uzyskać tyle samo wiedzy i rozmów, bez konieczności flirtowania z bohaterami lub umawiania się na randki” – powiedział Kingsley.
Hex prowadzi czat grupowy, na którym gracz może znaleźć rozpoznawalne systemy postępów. Jednak poszczególne okna komunikatorów oferują własne możliwości, a gracz może wypytywać każdą postać o wiedzę, zadawać dociekliwe pytania lub próbować zainteresować ją flirtem. Nie ma żadnych nagród kosmetycznych ani związanych z rozgrywką związanych z romansem za pośrednictwem komunikatora internetowego, ale po pocałunku noworocznym twój ukochany przeniesie się do Włóczęgi i zaoferuje niestandardowy dialog.
Ta nietrwałość opcji oznacza, iż twórcy Digital Extremes czuli się komfortowo, dając graczom szansę na włożenie stopy w usta lub powiedzenie czegoś wręcz niegrzecznego. „Zdecydowanie możesz być dupkiem. Wstydziłem się niektórych rzeczy, które mówiłem bohaterom” – powiedział Ford.
„Podszedłem do tych sześciu postaci jak do pojedynczych, małych romansów – nie do postaci z gier wideo, ale do prawdziwych ludzi. Dlatego czasami można powiedzieć im naprawdę podłe rzeczy” – powiedział Kingsley. „Czasami jest to słuszne, a czasem niewłaściwe. Trzeba znać tych ludzi na tyle dobrze, żeby wiedzieć, czy to słuszna decyzja. Ale za pierwszym razem [Ford] pokazałem komukolwiek z zespołu jedną z moich rozmów, przysięgam, iż myślałem, iż mnie zwolniono.
„To nie jest zwykła gra wideo” – kontynuował Kingsley. „Jeśli podczas pierwszej rozmowy z bohaterem poprosisz bohatera, aby zrzucił na ciebie swoją historię, nie pójdzie to dobrze. Zostałem wyrzucony i to jest w porządku. wyzdrowiałem. To był tylko wybój w moim rozkwitającym romansie.
Warframe 1999 ma dostępną wersję demonstracyjną Warframei ma pojawić się bezpłatnie na wszystkich platformach w grudniu tego roku. Deweloperzy z Digital Extremes również kontynuują pracę Rama duszypodobnie skonstruowana gra z otwartym światem z wolniejszą walką i dużym Pierścień Eldena wibracja.