Według postów na X autorstwa MarkaTarczapartnera Funko w zakresie ochrony własności intelektualnej, zautomatyzowany system firmy zasygnalizował pozorną próbę phishingu dokonaną przez subdomenę Itch.io, co skłoniło BrandShield do zażądania usunięcia subdomeny naruszającej zasady, powiadamiając zarówno Itch.io, jak i Iwantmyname. Itch.io twierdzi, iż następnie usunął obraźliwą stronę i wysłał e-mail potwierdzający, iż podjął wymagane działania, ale ten e-mail najwyraźniej pozostał nieprzeczytany, przez co Itch.io pozostało bez witryny na około osiem godzin . W końcu ktoś z Iwantmyname był w stanie odpowiedzieć na komunikację Itch.io dotyczącą usunięcia i witryna została przywrócona rano w poniedziałek, 9 grudnia.
MarkaTarcza i Funko obaj odpowiedzieli na usunięcie Itch.io. BrandShield twierdzi, iż zażądał jedynie usunięcia konkretnej subdomeny naruszającej zasady, a Funko opublikowało dłuższą odpowiedź. W swojej odpowiedzi Funko zasadniczo wyjaśniło, iż nie żądało aktywnie usunięcia Itch.io, chociaż poinformowało, iż skontaktowało się z Itch.io i prosi społeczność niezależnych graczy o zrozumienie w sprawie przypadkowego usunięcia.
W Funko darzymy głębokim szacunkiem i uznaniem niezależne gry, niezależnych graczy i niezależnych twórców. Jesteśmy fanami fanów i uwielbiamy kreatywność i pasję, które definiują społeczność niezależnych graczy.
Niedawno jeden z naszych partnerów zajmujących się ochroną marki zidentyfikował stronę pod adresem http://itch.io imitującą witrynę programistyczną Funko Fusion. Wysłano żądanie usunięcia treści dotyczące tej konkretnej strony. Funko nie żądał usunięcia platformy @itchio i cieszymy się, iż dziś rano strona została ponownie uruchomiona.
Skontaktowaliśmy się z @itchio, aby nawiązać z nimi kontakt w tej sprawie i jesteśmy głęboko wdzięczni za zrozumienie społeczności graczy w momencie ustalania szczegółów. Dziękujemy, iż dzielisz naszą pasję do kreatywności. —Funko (@OriginalFunko) na X
Ostatecznie wydaje się, iż to usunięcie było wynikiem nadmiernego zaufania do zautomatyzowanych systemów, ponieważ szybka weryfikacja przez człowieka – czy to po stronie BrandShield, czy Iwantmyname – prawdopodobnie wykazałaby, iż zgłoszenie dotyczące phishingu było fałszywie pozytywne. Osobami najbardziej dotkniętymi awarią byli prawdopodobnie twórcy gier, którzy zdecydowali się publikować swoje gry na Itch.io.