Samsung rozszerza swoją platformę mobilnych gier w chmurze na rynek europejski. Wersja beta Gaming Hub działa już w Wielkiej Brytanii i Niemczech, umożliwiając użytkownikom urządzeń Galaxy natychmiastowe granie bez pobierania aplikacji.
Samsung oficjalnie wprowadza swoją mobilną platformę gier w chmurze na rynek europejski, prawie rok po debiucie w Ameryce Północnej. Użytkownicy urządzeń Galaxy w Wielkiej Brytanii i Niemczech już teraz mogą korzystać z wersji beta, która umożliwia natychmiastowy dostęp do rosnącego katalogu gier mobilnych bez konieczności pobierania ich na urządzenie. Firma planuje też uruchomienie usługi w kolejnych krajach europejskich.
“Prawie rok temu wprowadziliśmy mobilną platformę gier w chmurze Samsung na rynek północnoamerykański i od tego czasu stała się ona preferowanym kanałem dystrybucji dla naszych partnerów, pozwalając im docierać do milionów właścicieli urządzeń Galaxy” – powiedziała Seline Sangsook Han, Wiceprezes Wykonawczy Zespołu ds. Usług w dziale Mobile eXperience Business spółki Samsung Electronics. Dzięki funkcjom opartym na chmurze platforma pozwala graczom na natychmiastowe rozpoczęcie rozgrywki oraz oferuje inteligentne narzędzia wyszukiwania.

Samsung zapowiedział również przeprojektowanie swojego Mobile Gaming Hub, które ma zostać ukończone jeszcze w tym roku. Nowe centrum ma stać się centralnym miejscem rozrywki na urządzeniach Galaxy, oferując graczom więcej możliwości odkrywania tytułów z różnych gatunków oraz innowacje zwiększające intuicyjność platformy. Planowane są również nowe funkcje społecznościowe, które mają wzbogacić doświadczenie użytkowników.
Kluczowym elementem rozwoju platformy jest partnerstwo z Moloco, dostawcą rozwiązań reklamowych opartych na AI. Dzięki platformie Moloco Ads wydawcy gier korzystający z chmury Samsung mogą liczyć na bardziej efektywne kampanie reklamowe i lepsze dotarcie do docelowych odbiorców. Samsung podkreśla, iż w obecnym ekosystemie gier mobilnych aż 80% pobrań na Androidzie wynika z płatnych reklam docelowych, jednak tradycyjny model ma niski współczynnik konwersji – mniej niż 5% osób, które kliknęły reklamę, faktycznie instaluje i uruchamia grę. Platforma Gaming Hub ma rozwiązać ten problem, umożliwiając natychmiastowe rozpoczęcie gry po kliknięciu reklamy.