Serwer Minecraft napisany w języku programistycznym z 1959 roku

1 tydzień temu

Kultowa gra Minecraft od lat przyciąga różnej maści moderów i miłośników DIY. Tworzą oni w tej darmowej grze nie tylko imponujące budowle i mechanizmy, ale też wykorzystują do innych ambitnych projektów. Jednym z nich jest bezapelacyjnie serwer Minecraft postawiony w języku programistycznym COBOL. Co w nim takiego niezwykłego? Ano choćby to, iż zaprojektowano go w 1959 roku.

CobolCraft to serwer Minecrafta w języku COBOL

Z językami programistycznymi jest trochę tak jak językami świata. Jest ich cała masa, ale z czasem pula ich użytkowników zmniejsza się, przez co język staje się zagrożony wymarciem. COBOL jest takim językiem programistycznym, po który to jednak sięgnięto w ramach nietuzinkowego pomysłu o nazwie CobolCraft.

Modder o pseudonimie meyfa niedawno opublikował w sieci narzędzia i instrukcje dotyczące uruchamiania serwera Minecraft przy użyciu COBOL-a, języka programowania stworzonego dla systemów informatycznych dla firm w latach 50′ i 60′ XX wieku. Pomimo zorientowanej na przedsiębiorstwa natury COBOL-a i braku wcześniejszego doświadczenia dewelopera, alternatywna wersja Minecrafta działa płynnie, obsługując większość podstawowych funkcji gry.

Już teraz działa generowanie nieograniczonych połaci terenu, zapisywanie danych świata, importowanie światów, czy też funkcje bloków i ekwipunku. Ba, działa tryb wieloosobowy dla 10 graczy z czatem, konfiguracją serwera i innymi. Problem dla CobolCraft stanowią bloki wielostanowe, które prawdopodobnie nigdy nie będą działać poprawnie.

Uruchomienie CobolCraft na Linuksie wymaga odrobiny gimnastyki – przede wszystkim narzędzi i „sztuczek”, w tym cobc, make, g++, zlib, curl i najnowszej wersji Java. Szczegółowe instrukcje na temat projektu znajdziecie na stronie Docker Hub.

PostmarketOS 24.12 to najnowszy Linux na telefony

Źródło: hub.docker.com

ciekawostkilinuxminecraftopensource
Idź do oryginalnego materiału