Dzień Mario jest nieprzypadkowo obchodzony 10 marca. Portal Days of the Year wyjaśnia, iż data ta nawiązuje do zapisu "Mar10", który wizualnie przypomina właśnie imię Mario. Ten wąsaty hydraulik włoskiego pochodzenia jest obecny w pop kulturze od wielu lat i nie występuje już tylko w grach wideo, ale także w serialach animowanych oraz filmach. Niektórzy jednak wciąż najbardziej cenią pierwszy związany z nim wielki tytuł i są gotowi słono za niego zapłacić.
REKLAMA
Zobacz wideo Zniszczyły niejednego pada i klawiaturę. Oto najtrudniejsze gry w historii [TOPtech]
Dzień Mario to okazja, by przypomnieć początki kultowej postaci. Super Mario Bros. do dziś ma wielu zagorzałych fanów
Mario zadebiutował w grze Donkey Kong wydanej w 1981 roku na automaty do gier. W 1983 roku pojawiła się natomiast gra Mario Bros., również na automaty, a po niej nadszedł w końcu czas na Super Mario Bros., która została wydana we wrześniu 1985 roku, tym razem na konsolę gier wideo Nintendo Entertainment System (NES). gwałtownie zyskała ona popularność i większość osób dorastających w latach 80. i 90. prawdopodobnie prędzej czy później się z nią zetknęło. Okazuje się jednak, iż nie wszyscy umieszczali ją w konsoli, gdy tylko wpadła im w ręce. Dzięki temu do dziś przetrwał egzemplarz, który uznano za wart niemałej fortuny.
Zobacz też: Ma najdłuższe włosy na świecie. Jako człowiek byłyby wyższe niż Bartek Kurek
Jak informuje "The New York Times" najdroższa gra Super Mario Bros. i zarazem najdroższa gra wideo w historii została sprzedana w sierpniu 2021 roku za zawrotną kwotę dwóch milionów dolarów, czyli ponad 7,7 miliona złotych. Na wartość tej kopii w dużym stopniu wpłynął fakt, iż pozostawała ona nieotwarta od lat 80., co jest prawdziwą rzadkością w przypadku gier wideo. Egzemplarz trafił do anonimowego nabywcy, a zakup został dokonany za pośrednictwem firmy Rally. Warto przy tym podkreślić, iż działa ona nieco inaczej niż tradycyjne domy aukcyjne i w swoją działalność włącza możliwość inwestowania. Na czym dokładnie to polega?
Najdroższa gra na świecie nie została sprzedana na typowej aukcji. Rally łączy kolekcjonerstwo z inwestowaniem
Rally kupuje różne przedmioty kolekcjonerskie, a następnie umożliwia chętnym inwestowanie w nie. Gdy znajdzie się kupiec, inwestorzy decydują o tym, czy produkt zostanie sprzedany. Rally kupiła wyjątkową grę Super Mario Bros. w kwietniu 2020 roku za 140 tysięcy dolarów. Dwumilionowa oferta uzyskała później akceptację trzech czwartych zaangażowanych osób. Wśród nich był Ed Converse, który zainwestował 100 dolarów, a na sprzedaży zyskał 950 dolarów.
Jestem tym bardzo podekscytowany. To szalona myśl, iż zainwestowałem w to z powodu nostalgii za grą wideo, w którą grałem jako dziecko, a teraz jest sprzedawana za 2 miliony dolarów
- stwierdził Converse, cytowany przez "The New York Times".
Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.