Star Citizen w tragicznej sytuacji. Problemy w studiu na wielu poziomach

3 godzin temu

Kosmiczny symulator który jest w produkcji od ponad dekady nie ma się najlepiej. Otrzymaliśmy dokładny raport chwilę przed oficjalnym wydarzeniem CitizenCon.

Redakcja Insider Gaming opublikowała raport na temat wewnętrznej sytuacji w Cloud Imperium Games, studia odpowiedzialnego za grę Star Citizen. Według autora, pracownicy CIG byli proszeni o pracę również w weekendy aby wyrobić się na tegoroczne imprezę CitizenCon. Po skargach pracowników, polityka została zmieniona, aby umożliwić wolne niedziele, pod warunkiem iż deweloperzy przepracowali już 56 godzin w ciągu tygodnia.

Chris Roberts utrudnia tworzenie gry

W raporcie możemy także przeczytać, iż twórcy Star Citizena borykają się z problemami finansowymi, pomimo zebrania ponad 790 milionów dolarów (ponad 3 miliardy złotych). W tym roku zlikwidowano już ponad sto miejsc pracy w Cloud Imperium Games. Według donosów nie powstrzymało to zarządu od zbędnych wydatków pokroju ogromnego baru czy mebli stylizowanych na design z Star Citizen, które znajdują się w siedzibie firmy w Manchesterze.

Co jednak ważniejsze z perspektywy graczy, rozwój tytułu trwa zbyt długo. Choć stoi za tym wiele powodów, podobno w dużej mierze przyczynia się do tego założyciel i lider CIG, Chris Roberts. Byli pracownicy studia przekazali redakcji Insider Gaming poniższe komentarze:

„Naprawdę siedziałem na spotkaniach, które zostały wykolejone na 30 minut, aby szczegółowo omówić rozmieszczenie obiektów, z którymi gracze prawdopodobnie nigdy nie będą mieć interakcji. Po prostu nie ma rzeczywistego skupienia na ukończeniu gry.”

„Czasami najbardziej podstawowe funkcje mogą być przeglądane przez Robertsa pół tuzina razy, aby następnie zostać odrzucone lub zmienione przy siódmym przeglądzie.”

Wykorzystywany silnik, Star Engine, również stanowi jedną z największych bolączek przy rozwoju gry. Tytuł pierwotnie oparty był na CryEngine, ale potem przeszedł na fork Amazon Lumberyard. Na obecnym etapie przeszedł on jednak tak wiele zmian i modyfikacji, iż deweloperzy CIG opisali go jako Frankensteina wśród narzędzi do tworzenia gier.

Idź do oryginalnego materiału