Demo PC-towej wersji Stellar Blade trafiło do graczy przed pełną premierą 11 czerwca. Jak to bywa w takich przypadkach, modderzy natychmiast zabrali się za grzebanie w plikach. To, co znaleźli, może zaskoczyć fanów tytułu od Shift Up – produkcja najwyraźniej miała otrzymać tryb PvP, który ostatecznie wycięto.
Pozostałości trybu multiplayer w kodzie Stellar Blade
Modder znany jako Somnus z grupy Ludens odkrył w plikach kilka widgetów związanych z trybem multiplayer PvP. Nazwy zasobów jasno wskazują na planowany tryb sieciowy, który nigdy nie ujrzał światła dziennego.
i found widgets referring to a multiplayer pvp mode in Stellar Blade lol pic.twitter.com/TSq9SM60i4
— Somnus, of the Ludens (@phantomSomnus) May 30, 2025
Biorąc pod uwagę, iż zarówno oryginalna wersja na PS5, jak i nadchodząca edycja PC są tytułami stricte single-player, można założyć, iż Shift Up zrezygnowało z tego pomysłu na pewnym etapie produkcji.
Co ciekawe, autor odkrycia znalazł także ekran „game over” w języku koreańskim z napisem „Powrót do trybu jednoosobowego”, co dodatkowo potwierdza istnienie planów wprowadzenia rozgrywki sieciowej.
I tried to load it but this is all it was. not functional https://t.co/3Ch3JLLT2d pic.twitter.com/wuhdmNtZdB
— Somnus, of the Ludens (@phantomSomnus) May 30, 2025
Split-screen to nie multiplayer
Somnus odniósł się również do krążącego po sieci nagrania pokazującego Stellar Blade w trybie podzielonego ekranu. Badacz wyjaśnił, iż nie ma to nic wspólnego z odkrytym trybem wieloosobowym:
Tryb podzielonego ekranu jest wbudowany w Unreal Engine, Shift Up go nie stworzyło. W grze są ślady multiplayera, ale dotyczą wyłącznie rozgrywki online
– zaznaczył, dodając, iż celowo unikał publikowania informacji o split-screenie, aby nie wprowadzać zamieszania.
i woke up to everyone posting clips that I shared in a discord completely out of context. I avoided tweeting these for a reason.
Split screen mode is built into unreal engine, shift up did not create it.
there ARE signs of a multiplayer in the game, but they're online only. https://t.co/gQIFVg7kwB
— Somnus, of the Ludens (@phantomSomnus) June 1, 2025
Warto przypomnieć, iż to właśnie ten użytkownik wcześniej potwierdził, iż PC-towa wersja będzie działać na Unreal Engine 4.26 – tym samym silniku, który napędza oryginalną edycję na PlayStation 5.
Jeżeli jesteście zainteresowani grą, ale chcielibyście dowiedzieć się o niej nieco więcej, to zachęcamy do sprawdzania naszej recenzji:
Stellar Blade – recenzja (PS5). 50 godzin walki, odkryć i emocji
Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), Bluesky, naszym Discordzie, Redditcie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!