Nikt nie jest bezpieczny, kiedy Valgavoth, Harrower Dusz rozkłada swoje masywne, przypominające ćmę skrzydła. Taka jest przerażająca rzeczywistość w świecie Żałoba Zmierzchu, Magia: Zgromadzenienajnowszy dodatek o tematyce horroru. W najnowszej kolekcji gotowe talie dowódców, MagiaW głównym formacie gry wieloosobowej legendarny starszy demon jest w pełni widoczny w czerwono-czarnej talii Niekończąca się karapierwszy w swoim rodzaju projekt gotowych talii dowódców.
„To grupowa talia ślimaków. Ta talia chce skrzywdzić wszystkich twoich przeciwników; bez wątpienia jesteś czarnym charakterem” – powiedział podczas niedawnego wydarzenia prasowego Gavin Verhey, starszy projektant gier i produktów w Wizards of the Coast. „Zadajesz obrażenia wszystkim swoim przeciwnikom naraz, zmuszając ich do odrzucenia kart, wprawiając ich w złość i chichocząc”.
Chociaż ślimak grupowy jest dobrze znaną strategią wśród ogółu graczy korzystających z Dowódcy, talia Valgavotha otwiera nowe możliwości jako gotowy produkt Dowódcy.
„Nie robiliśmy wcześniej czerwono-czarnej grupowej talii ślimaków” – dodał Verhey. „Gracze nas o to poprosili”.
Niektórym ślimak grupowy może wydawać się nieodłącznym elementem tożsamości Komendanta. W końcu typowa gra polega na tym, iż czterech graczy walczy na śmierć i życie w deathmatchu z udziałem ostatniej osoby. Wszelkie zawarte sojusze są jedynie tymczasowe, a zadawanie równych obrażeń wszystkim graczom jednocześnie może być dobrym skrótem do uniknięcia polityki pojawiającej się podczas gier wieloosobowych.
Jak się okazuje, dla Magiazespołu projektowego obecność potencjalnego złoczyńcy w pomieszczeniu również sprawia, iż gry stają się nieco lepsze — zwłaszcza w biodome, czyli tak zwanym przez Wizards środowiskiem, w którym gra się przeciwko sobie z użyciem gotowych talii.
„W tym momencie kierowałem trzema różnymi produktami Commander Opad, BloomburrowI Żałoba Zmierzchu. […] Zacząłem zauważać, kiedy ludzie się nimi bawią [preconstructed] talii w biodome, posiadanie jednej talii, która robi swoje, naprawdę pomaga” – powiedziała Annie Sardelis, starsza projektantka gier w Wizards. „Nie tylko samotność, ale także wpływanie na wszystkie trzy osoby jednocześnie”.
Chociaż może to być jedna z pierwszych strategii grupowych na ślimaki, to Magia zespół zaprojektował jako gotowy produkt, archetyp będzie znany graczom Commandera. Legendarne stworzenia, takie jak Mogis, Bóg Rzezi Lub Kaervek Bezlitosnyktóre faktycznie pojawiają się w Niekończąca się kara stanowiły podstawę poprzednich iteracji czerwono-czarnych grupowych talii ślimaków, a starszy projektant gier Daniel Holt oparł się na historii tego archetypu, aby pomóc w ukształtowaniu Niekończąca się kara.
„Kiedy zdecydowaliśmy, iż do tej talii będzie to czarno-czerwony ślimak grupowy z udziałem Valgavotha, właśnie zbudowałem Hidetsugu, Pożerający Chaos Talia, która była w pewnym sensie motywem ślimaka grupowego, więc po prostu wziąłem swoją osobistą talię i przetestowałem ją podczas pierwszego testu” – wspomina Holt. „To było bardzo podłe. Może trochę za bardzo wrednie, więc musieliśmy sprawić, żeby gra była trochę przyjemniejsza.
Z definicji gracz grupowy może gwałtownie stać się persona non grata w grze Commander, po części dlatego, iż silniki stojące za tymi strategiami często opierają się na kartach zaklęć, aby ustalić swój bezwzględny plan gry. Zespół z tyłu Niekończąca się kara zdecydowaliśmy się zrewidować to podejście, zarówno w przypadku kart wybranych dla produktu, jak i kart zaprojektowanych wyłącznie dla tej wersji Commandera.
„Kiedy zaczynamy, zwykle przygotowujemy zupełnie nowy projekt karty z figurką, a następnie mówimy: «Stwórz resztę»” – wyjaśnił Sardelis. „Jeśli wydaje się, iż w tej talii brakuje efektu X lub Y, może uda nam się to zrobić. Dobrze jest domyślić się gdzie Magiahistoria ma swoje luki lub stare karty, które są naprawdę dziwne.”
W miarę rozwoju projektu kart i talii zespół dowódcy starał się zastąpić niektóre klasyczne mechanizmy umożliwiające ślimaki grupowe kartami, którymi byłoby łatwiej zarządzać zarówno graczom korzystającym z talii, jak i ich przeciwnikom.
„Jedną z rzeczy, które zrobiliśmy, aby naprawdę sprawić, iż ślimak grupowy wydawał się przystępny, jest to, iż wiele efektów jest powiązanych ze stworzeniami” – wyjaśnił Holt. „Uniknęliśmy wielu zaklęć, ponieważ wiele talii nie obsługuje zaklęć lub innych typów kart, z którymi trudno sobie poradzić w przypadku niektórych kolorów. Ale stworzenia zostaną zniszczone. Większość talii może na nie odpowiedzieć w jakiejś formie.
Ta filozofia projektowania staje się widoczna na Barbflare Gremlinzupełnie nowe stworzenie pojawiające się w tej talii, które łączy w sobie zasady z dwóch starszych zaklęć, Manabarby I Flara Many.
Nie daj się jednak zwieść pozornym symetrycznym korzyściom. Choć efekt Mana Flare może wydawać się pomocny również przeciwnikom, wszystko to jest częścią złowrogiego planu Group Slug. Jak to ujął Holt, „dla innych graczy nie ma nic za darmo”.
W pewnym sensie pomaga to również uchwycić przerażającą scenerię Żałoba Zmierzchui krawat Niekończąca się kara wracając do nadrzędnego tematu odpowiedniego Magia ustawić.
„Okropnie, zawsze zmuszają ludzi do podejmowania trudnych wyborów, w których nie ma wygranej. Albo stracisz kończynę, albo Betty ją odzyska” – powiedziała Sardelis. „Istnieje dodatkowa przestrzeń tropów, w której możemy grać, a sceneria wnosi do gry, a my uwielbiamy projektować karty dostosowane do naszych ustawień”.
Niekończąca się kara podkreśla potencjał tej przestrzeni tropów w otwieraniu drzwi dla bardziej kreatywnych projektów, które nie muszą idealnie pasować do nadrzędnej talii ślimaków grupy. Zwłaszcza jeżeli karta sama w sobie jest dobra i wpływowa.
„Wyrok w zawieszeniu Początkowo mówiłem, iż „napięcie mnie dobija” – powiedział Holt. „Po prostu zaprojektowałem od góry do dołu całe pole tekstowe tak, aby zawierało ten cytat. Dlatego właśnie w talii znajduje się taka karta, która tak naprawdę nie pasuje do tematu talii. Chociaż powoduje to, iż gracz traci trzy życia, więc z czasem je zdobędziesz.
Niekończąca się kara jest jednym z czterech Żałoba Zmierzchu Talie dowódców wypuszczone na całym świecie 27 września. Przeżyj straszny sezon dzięki nowej wersji talii na oficjalnej Żałoba Zmierzchu Partia Dowódcy odbywające się w lokalnych sklepach z grami w dniach 4-10 października i ponownie 1-7 listopada.
Ujawnienie: Ten artykuł jest oparty na Magic: The Gathering – Żar Zmierzchu wydarzenie odbyło się w siedzibie Wizards of the Coast w stanie Waszyngton. Firma Wizards zapewniła podróż i zakwaterowanie naszemu freelancerowi na potrzeby wydarzenia. Możesz znaleźć dodatkowe informacje na temat polityki etycznej firmy Polygon można znaleźć tutaj.