Chociaż Keen Software House ma na swoim koncie kilka udanych produkcji, to najbardziej znane jest z kosmicznego sandboxa, którego druga część została właśnie zapowiedziana.
„Space Engineers” to tytuł znany z oferowania swoim graczom ogromnej swobody w budowaniu kosmicznych stacji i pojazdów, a przy tym dbający o realistyczną fizykę. Tak odmienna od typowych dla gatunku fantastycznych bądź apokaliptycznych klimatów tematyka sprawiła, iż tytuł cieszy się sporym sukcesem. W momencie pisania tekstu jednocześnie w grze gości 5 500 graczy, mimo faktu, iż produkcja liczy sobie już ponad 10 lat. Gra ma jednak swoje limity, a do ich pokonania niezbędne jest stworzenie pełnoprawnej kontynuacji.
Więcej informacji o „Space Engineers 2” poznamy 19 grudnia
Świeżo ogłoszone „Space Engineers 2” powstaje w oparciu o autorski silnik VRAGE3. Dzięki niemu gracze dostaną zupełnie nowe możliwości tworzenia własnych, skomplikowanych projektów. Wszystko za sprawą implementacji takich opcji jak kopiowanie i cofanie akcji, „snappingu” stworzonych schematów czy systemu 25-centymetrowej siatki dla jeszcze większej precyzji. Twórcy zadbali przy tym, by wszystko było jak najbardziej intuicyjne.
Podobnie jak w przypadku pierwszej odsłony, kontynuacja również na początku pojawi się w formie wczesnego dostępu. Ma ona zagościć na komputerach osobistych za sprawą platformy Steam oraz dać graczom dostęp do szerokiej liczby modyfikacji dzięki tamtejszemu warsztatowi. Nie potwierdzono jednak obecności „Space Engineers 2” na konsolach Microsoft Xbox czy Sony PlayStation, chociaż jest to prawdopodobnie kwestia czasu.
Więcej informacji mamy poznać już niedługo. Twórcy szykują transmisję na żywo, która odbędzie się 19 grudnia 2024 w serwisach Twitch i YouTube. prawdopodobnie wtedy też podzielą się szczegółami o dacie planowanego startu early access i być może wymaganiach sprzętowych.