Twórca Smash Bros uhonorowany przez japoński rząd. Nietypowa nagroda

1 tydzień temu
Zdjęcie: INTERIA.PL


Masahiro Sakurai, twórca Super Smash Bros i Kirby’ego, został nagrodzony przez japoński rząd za swój wkład w edukację w branży gier. Agencja do Spraw Kultury uhonorowała go Nagrodą za Popularyzację Sztuki poprzez serię filmów na YouTubie, w których dzieli się swoją wiedzą na temat projektowania gier.


Nagroda za dzielenie się wiedzą


Sakurai od ponad 35 lat pracuje w branży gier, ale nagroda rządu Japonii nie dotyczy jego dorobku jako dewelopera, ale edukatora. Jego seria filmów "Masahiro Sakurai on Creating Games", rozpoczęta w 2022 roku, zdobyła ogromną popularność dzięki temu, iż w przystępny i przemyślany sposób tłumaczy skomplikowane aspekty tworzenia gier.
W uzasadnieniu nagrody Agencja do Spraw Kultury podkreśliła, iż Sakurai znacząco przyczynił się do rozwoju branży, szeroko dzieląc się swoją wiedzą na temat produkcji gier. Podkreślono także, iż seria została udostępniona w języku angielskim, dzięki czemu zyskała międzynarodowy zasięg.Reklama


Sakurai dziękuje, ale nie zwalnia tempa


W reakcji na otrzymanie wyróżnienia Sakurai napisał na platformie X:


To nie jedyne wyróżnienie, jakie otrzymał w ostatnim czasie. Kilka dni wcześniej uhonorowano go również przez Association of Media in Digital, która przyznała mu nagrodę za całokształt twórczości.


Sakurai przez cały czas tworzy gry


Mimo wcześniejszych sugestii o przejściu na częściową emeryturę, Sakurai przez cały czas aktywnie działa w branży. W 2022 roku, po premierze ostatniego DLC do Super Smash Bros Ultimate, poinformował, iż może ograniczyć swoją działalność. Jednak w jednym z odcinków swojego YouTube’owego cyklu zdradził, iż pracuje nad nową grą, której produkcję rozpoczął w 2022 roku.


Nie zdradził szczegółów projektu, ale zaznaczył, iż jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, gra zostanie oficjalnie zapowiedziana w niedalekiej przyszłości.


Czy wiesz, że...


Masahiro Sakurai jest jednym z niewielu twórców gier, którzy niemal w całości odpowiadają za każdą decyzję w swoich projektach. W trakcie prac nad Super Smash Bros Ultimate osobiście zajmował się balansem wszystkich 89 postaci, testując każdą z nich i decydując o ostatecznych mechanikach walki. To poziom kontroli, na który niewielu twórców może sobie pozwolić w tak dużych produkcjach.
Idź do oryginalnego materiału