Pełna lista zmian w next-genowej aktualizacji do Wiedźmina 3
Wiedźmin 3 w wersji next-gen to jak tchnięcie nowego życia w niemal 8-letnią już grę. Choć przez cały czas widać, iż to już produkcja wydana w 2015 roku, to nigdy nie była ładniejsza (chyba iż mocno zmodowana). I najważniejsze – wydanie darmowego patcha po takim czasie jest bardzo rzadkim zjawiskiem, zwłaszcza w przypadku gier nastawionych wyłącznie na doświadczenie dla pojedynczego gracza.
Pełna lista najważniejszych zmian tak powala, iż next-genowy Wiedźmin 3: Dziki Gon jest jak remaster, w dodatku bez żadnych opłat dla dotychczasowych użytkowników wersji PC, PS4 i Xbox One. To się ceni! Wstępną zawartość Wiedźmina 3 w wydaniu next-gen już znasz – poznaj szczegółową rozpiskę, którą udostępniło studio CD Projekt RED.
Zmiany na PC i konsole nowej generacji
- Dodano oświetlenie globalne z ray tracingiem i okluzję otoczenia.
- Gracze PC posiadający kompatybilny sprzęt zyskają dodatkową opcję odbić i cieni z ray tracingiem.
- Wzbogacono grę o różne mody i zawartość inspirowaną modami, aby poprawić oprawę wizualną oraz ogólną jakość gry. Dodaliśmy kilka ulubionych przez graczy modów stworzonych przez społeczność, a także nasze własne modyfikacje: ulepszenie środowiska i przerywników filmowych, realistyczny bruk, jak również wiele innych poprawionych dekoracji.
- Mody stworzone przez społeczność oraz zawartość inspirowana modami:
- The Witcher 3 HD Reworked Project autorstwa HalkHogan.
- HD Monsters Reworked autorstwa Denroth.
- Immersive Real-time Cutscenes autorstwa teiji25.
- Nitpicker’s Patch autorstwa chuckcash.
- World Map Fixes autorstwa Terg500
- Przeskalowano tekstury różnych postaci do 4K – w tym Geralta, Yennefer, Triss, Ciri, Eredina i innych.
- Wszystkie główne postacie, w tym Geralt, rzucają teraz cienie w wysokiej rozdzielczości choćby poza przerywnikami filmowymi. Ponadto naprawiono problem z przycinaniem włosów przez zbroję oraz kilka innych problemów związanych z przycinaniem zbroi.
- Ulepszenia środowiskowe:
- Dodano nowy typ pogody – „Szare niebo”.
- Zaktualizowano tekstury nieba.
- Poprawiono roślinność i wodę.
- Ulepszono wybrane modele.
- Ulepszono niektóre efekty wizualne wyboru.
- Zaktualizowano globalne oświetlenie otoczenia.
- Dodano AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) 2.1
- Dodano tryb fotograficzny, który pozwala graczom wykonywać niesamowite ujęcia wiedźmińskiego świata.
- Dodano opcję zatrzymywania gry podczas przerywników filmowych.
- Dodano alternatywną opcję kamery, która znajduje się bliżej postaci gracza i bardziej dynamicznie reaguje na walkę oraz ruch podczas eksplorowania, walki i jazdy na koniu. Ustawienia te znajdziesz, wchodząc w Opcje → Odległość kamery.
Zmiany na wyłączność wersji PC
- Dodano ustawienia graficzne „ULTRA+” na PC, które znacznie poprawiają wizualną wierność odwzorowywania gry. Ustawienia graficzne na poziomie ULTRA+ można ustawić dla:
- Liczby postaci tła.
- Jakości cieni.
- Gęstości trawy.
- Jakości tekstur.
- Zasięgu widoczności roślinności.
- Jakości terenu.
- Jakości wody.
- Ilości szczegółów.
- Dodano wsparcie dla DLSS 3. Opcja dostępna tylko na kompatybilnym sprzęcie (pamiętaj, iż DLSS 2.0 też będzie można aktywować na innych niż RTX 4000 kartach!)
Zmiany na wyłączność PS5 i Xbox Series X/S
- Poprawiono ogólną jakość grafiki na konsolach nowej generacji. Między innymi ulepszono tekstury, poprawiono wierność odwzorowywania, jakość cieni, zasięg widzenia oraz gęstość tłumu.
- Tryb Ray Tracing — Zapewnia globalne oświetlenie z ray tracingiem i okluzję otoczenia z dynamicznym skalowaniem rozdzielczości dążąc do 30 FPS na PlayStation 5 i Xbox Series X.
- Tryb wydajności — Zapewnia płynniejszą rozgrywkę, dążąc do 60 FPS z dynamicznym skalowaniem rozdzielczości na PlayStation 5 i Xbox Series X.
- Wersja Xbox Series S nie posiada ray tracingu. Tryb jakości zapewnia zwiększoną rozdzielczość oraz lepsze odwzorowywanie obrazu dążąc do 30 FPS, podczas gdy tryb wydajności dąży do 60 FPS i przedkłada płynność rozgrywki nad jakość wizualną.
- Zaimplementowano technologię adaptacyjnych efektów „Trigger” i efektów dotykowych na kontrolerach PS5 DualSense.
- Dodano karty aktywności na PS5.
Funkcje online
- Dodano funkcję międzyplatformowych postępów. Twoje ostatnie zapisy zostaną automatycznie przesłane do chmury, dzięki czemu umożliwi ci to kontynuowanie gry na innych platformach. Międzyplatformowe postępy działają dla wszystkich typu zapisu. Funkcja będzie dostępna po zalogowaniu na konto.
- Za zarejestrowanie się do MOICH NAGRÓD w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, gracze mogą otrzymać:
- Miecze Lisicy o Dziewięciu Ogonach.
- Zbroja Białego Tygrysa Zachodu.
- Zestaw rynsztunku Tysiąca Kwiatów oraz miecze z Dol Blathanna
- Karta Płotka.
- Szczegółowe informacje o sposobie realizacji nagród można będzie znaleźć od godz. 1:00 dnia 14 grudnia na stronie thewitcher.com/my-rewards.
Dodatkowa zawartość
- Dodano nowe zadanie w Velen – W cieniu Wiecznego Ognia. Nagrody są inspirowane serialem Wiedźmin Netflixa.
- Dodano alternatywny wygląd Jaskra inspirowany serialem Wiedźmin Netflixa. Możesz go włączyć, wchodząc w Opcje → Rozgrywka.
- Dodano alternatywny wygląd nilfgaardzkiej zbroi inspirowany serialem Wiedźmin Netflixa. Możesz go włączyć, wchodząc w Opcje → Rozgrywka.
- Dodano dubbing koreański i chiński uproszczony. Dostępność na konsolach jest uzależniona od regionu.
Zmiany ułatwiające rozgrywkę
- Dodano opcję szybkiego rzucania znaków. Pozwala zmieniać znaki oraz rzucać je bez konieczności otwierania menu kołowego. Aby ją znaleźć, należy wejść w Opcje → Rozgrywka.
- Dodano nowy domyślny filtr mapy. Ukrywa on niektóre ikony, takie jak znaki zapytania czy ikony łodzi, aby zwiększyć przejrzystość mapy. Ikony można ponownie włączyć, przełączając tryb mapy na „Wszystko”.
- Dostosowano minimalną wysokość dla obrażeń od upadku, umożliwiając graczowi przeżycie upadków z większych wysokości.
- Zioła można teraz zbierać dzięki jednej interakcji – bez dodatkowego okna łupów.
- Dodano opcje, które dynamicznie ukrywają minimapę i cele zadań, gdy nie trwa walka lub gdy gracz nie korzysta z wiedźmińskich zmysłów. Należy wejść w Opcje → Wideo → Konfiguracja interfejsu → Ukryj minimapę podczas eksploracji oraz Ukryj cele podczas eksploracji.
- Dodano opcję wolnego marszu na kontrolerze. Geralt będzie szedł wolniej po delikatnym przesunięciu lewej gałki w przód.
- Dodano alternatywny tryb sprintu na kontrolerze. Geralt zacznie biec po wciśnięciu lewej gałki. Aby znaleźć ten tryb, należy wejść w Opcje → Ustawienia sterowania.
- Dodano opcję, dzięki której odwrócenie kamery nie będzie miało wpływu na namierzanie celu. Aby ją znaleźć, należy wejść w Opcje → Ustawienia sterowania.
- Ulepszono menu kołowe, dzięki czemu bomby, bełty i inne przedmioty można teraz automatycznie przełączać bez otwierania ekwipunku.
- Dodano opcję skalowania rozmiaru czcionki napisów, rozmów NPC-ów i wyborów dialogowych. Aby ją dostosować należy wejść w Opcje → Wideo → Konfiguracja interfejsu.
- Wprowadzono pomniejsze poprawki, ulepszenia i zmiany ułatwiające rozgrywkę, w tym kilka sekretów do odkrycia przez graczy.
Zmiany w rozgrywce
- Dodano mod Full Combat Rebalance 3 autorstwa Flash_in_the_flesh, który zawiera zmiany w balansie, a także poprawki związane z rozgrywką. Pochyliliśmy się nad jego zawartością – pewne elementy zostały ulepszone w stosunku do domyślnej wersji moda, podczas gdy inne zostały pominięte.
- Rynsztunek Szkoły Wilka – naprawiono błąd, w wyniku którego nie można było otworzyć skrzyni w wieży sygnałowej.
- Z dalekiego Ofiru – naprawiono błąd, w wyniku którego w skrzyni znajdującej się w kryjówce bandytów mogło brakować schematu.
- Złe wieści – naprawiono błąd, w wyniku którego Geralt nie mógł porozmawiać z kowalem lub przekazać mu listu.
- Jak zachodni wiatr – naprawiono błąd, w wyniku którego zadanie mogło zostać niezaliczone mimo wygranej w wyścigach konnych.
- Echa przeszłości – naprawiono błąd, w wyniku którego po pokonaniu mglaków zadanie się zawieszało, uniemożliwiając rozmowę z Yennefer.
- Awantura o wino – naprawiono błąd, w wyniku którego zadanie nie mogło zostać zaliczone, jeżeli podczas eksplorowania gracz zniszczył gniazda potwora wymagane do zadania.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego w niektórych scenariuszach wyczyszczenie opuszczonej karczmy na południowym wybrzeżu Ard Skellig było niemożliwe.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Arcymistrzowski rynsztunek wilka z Kaer Morhen nie wymagał mistrzowskich przedmiotów.
- Różne drobne poprawki w zadaniach i przerywnikach filmowych.
Czy to wszystkie zmiany, jakie wprowadzi next-genowy Wiedźmin 3: Dziki Gon?
Wbrew pozorom nie jest to kompletna lista zmian, ale tylko najważniejsze z nich. Mniejsze, które mają stanowić niespodziankę dla graczy, CD Projekt RED zaleca odkrywać samemu. Jedną z takich zmian jest chociażby dodanie znacznika szybkiej podróży w kasztelu Wrońce, który pojawia się po przejściu określonego etapu w Wiedźminie 3. Został on wprowadzony tak, by nie popsuć gry.
Pozostaje jeszcze jedna nie wiadomo: jak bardzo rosną wymagania sprzętowe wersji PC next-genowego Wiedźmina 3? Na to pytanie jeszcze CD Projekt RED nie odpowiedziało, ale to kwestia czasu. Minimalne wymagania pozostają raczej bez zmian – jedynie wzrosną dla ustawień Ultra Plus oraz do ray tracingu.
Źródło CD Projekt RED
Przeczytaj również:
- Kiedy ruszysz na polowanie na potwory w next-genowym Wiedźminie 3? Godzina wydania patcha
- Jakie mody trafią do next-genowego Wiedźmina 3? Które modyfikacje będą kompatybilne z grą?
- Next-genowy Wiedźmin 3 z datą premiery! Wiemy, iż nadejdzie od północy, ale kiedy?
- Wiedźmin 3 – kody. Nieśmiertelność, zmiana wyglądu, wygranie partii Gwinta
- Odświeżony Wiedźmin 3: Dziki Gon trafi na PS5, Xbox Series X i PC. Przypominamy, dlaczego wciąż warto grać w superprodukcję CD Projekt RED
- Wiedźmin na Unreal Engine 5 pobudza wyobraźnię. Na myśl o czym drżą nasze medialony?
- CD Projekt RED ogłosili remake Wiedźmina 1. Powstanie na Unreal Engine 5
- Wiedźmin 4 – czego oczekujemy od gry CD Projekt RED? Nadzieje i obawy redaktorów Geeksa
- Wiedźmin 4 oficjalnie zapowiedziany. Powstanie na silniku Unreal Engine 5