Wiedźmin 4: Nie ma bogów – są tylko potwory. Jak powstawał trailer?

news.5v.pl 4 godzin temu

Platige Image i CD Projekt RED opublikowały materiał pokazujący kulisy produkcji trailera gry Wiedźmin 4. W materiale twórcy wyjaśniają genezę prezentowanej historii, a także ujawniają, z jakich rozwiązań technologicznych korzystali przy produkcji zwiastuna.

Zdjęcie
Wiedźmin 4 – kadr z pierwszego trailera

12 grudnia 2024 roku podczas gali The Game Awards miała miejsce premiera oficjalnego filmowego zwiastuna Wiedźmina 4. Gra będzie kontynuacją jednej z najwyżej ocenianych produkcji w historii i rozpocznie nową wiedźmińską sagę z Ciri w roli głównej.

Inna niż Geralt

Fabuła nowego trailera opiera się na dwóch postaciach. Mioni – pogodzonej ze swoim przeznaczeniem dziewczynie oraz Ciri – odrzucającej krwawą tradycję wiedźmince. W zwiastunie bohaterki są swoim lustrzanym odbiciem.

Nadszedł moment, by oprzeć historię na Ciri, która jest zdeterminowana, by podążać wiedźmińską ścieżką. Pożegnanie Mioni z ojcem jest dla niej bardzo osobiste, bo czuje to samo, z czym walczyła przez większość życia, kiedy prawie cały czas ktoś czegoś od niej wymagał.

mówi Sebastian Kalemba, reżyser gry Wiedźmin 4

Ciri dosłownie czuje to, co może czuć Mioni. Obowiązek, coś z czym się dorastało, i poczucie, iż powinno się działać w określony sposób, mimo w głębi czujesz, iż to jest złe. Ich krótka interakcja w lesie, kiedy Ciri mówi „ratuj siebie”, to słowa, które równie dobrze mogłaby wypowiedzieć starsza siostra, przyjaciel albo ktoś równie bliski. Mówi te słowa, bo doskonale wie jak czuje się Mioni i iż jej życie jest dużo ważniejsze niż poczucie odpowiedzialności, z którym dorastała.

mówi Tomek Suwalski, reżyser z Platige Image

Bauk z dalekiej Północy

Skala projektu była ogromna – począwszy od historii stworzonej wspólnie przez CD Projekt RED i Platige Image, 14-dniową sesję mocap, ekipę kaskaderską i cały proces produkcji. Na szczególną uwagę zasługuje proces tworzenia animacji potwora.

Zależało nam na odpowiednim wyglądzie Bauka, dlatego stworzyliśmy biblię animacji jego postaci. Podzieliliśmy go na kilka części: głowę podobną do goblina, szyję węża, przednie łapy zbliżone do tych jaguara, ale zakończone szczypcami skorpiona oraz nogi i ogon dinozaura. To pozwoliło nam na przygotowanie dokumentacji i pewność, iż efekt będzie zgodny z założeniami.

komentuje Maciej Pietras, reżyser animacji w CD Projekt RED

Stworzyliśmy fizyczny model ramion i głowy Bauka, który miał 4 operatorów. Można powiedzieć, iż odtworzyliśmy całego potwora. Przygotowaliśmy sekwencję ruchów, zrobiliśmy testy choreografii i udało się – na ekranie wygląda wspaniale!

mówi Maciej Kwiatkowski, koordynator kaskaderów z Alpha 7 Wideo youtube

INTERIA/materiały prasowe
Idź do oryginalnego materiału