Xbox @ gamescon Broadcast 2025 – podsumowanie

6 dni temu

Gamescom Opening Night Live 2025 za nami, ale to zaledwie początek imprez w tegorocznej edycji. o ile nie mieliście okazji oglądać wydarzenia na żywo, zebraliśmy dla was wszystkie informacje w jednym miejscu. Tymczasem dzisiaj na scenę wkracza ekipa Xbox, oferując zarówno trailery jak i wywiady z twórcami poszczególnych produkcji. Zapraszamy na podsumowanie!

Jakieś trailery?

Ekipa Xbox zdecydowała się na… nietypową formę konferencji. Większość czasu zajęły wywiady z wybranymi deweloperami. W ten sposób mieliśmy okazję posłuchać o takich tytułach jak The Rogue Prince of Persia, którego naszą recenzje znajdziecie tutaj. o ile ktoś chciał dowiedzieć się, dlaczego Książę Persji nie jest już fioletowy – miał niepowtarzalną okazję. Panel o Grounded 2 skupił się natomiast głównie na insektach-wierzchowcach. Nie mogło też zabraknąć Microsoft Flight Simulator 2024, a konkretnie aktualizacji dodającej nowe lokacje wprost z Niemiec.

Polska górą!

Nie obyło się też bez polskich akcentów, dzięki Techlandowi i Bloober Team. Pierwsze studio pokazało – na żywo – gameplay z Dying Light: The Beast. o ile ktoś jeszcze waha się z zakupem – macie czas na zastanowienie do 19 września, z w związku z ostatnim przesunięciem premiery. Krakowska ekipa również zaprezentowała świeżą rozgrywkę z CRONOS The New Dawn, którego premiera zaplanowana jest na 5 września.

ROG Xbox Ally i Ally X

Nie samymi grami człowiek żyje (uwierzycie?!), więc Microsoft postanowił pokazać swoje nowe dziecko z działu sprzętowego. ROG Xbox Ally, w obu wersjach, zadebiutuje już 16 października tego roku. Podczas pokazu mogliśmy zobaczyć, jak responsywny jest interfejs, który bazuje na zmodyfikowanej wersji Windows 11. Prowadzący wielokrotnie podkreślali, jak OS został dostosowany do potrzeby graczy i ile pamięci udało się zaoszczędzić, dzięki ładowaniu wyłącznie tych komponentów systemu, które są potrzebne do obsługi gier. Mogliśmy również zobaczyć bibliotekę, zawierającą jednocześnie tytuły z Xbox, jak i innych sklepów, jak Steam czy GoG.com.

Dużo gadania, mało treści

Ciężko odgadnąć, co organizatorzy chcieli osiągnąć taką formą i organizacją konferencji. Brak rozpiski z, chociażby orientacyjnymi godzinami wywiadów z poszczególnymi ekipami, brak większości materiałów na oficjalnym kanale YouTube, a przede wszystkim – brak jakichkolwiek zaskoczeń czy niespodziewanych premier. A jak tam wasze odczucia po Xbox @ gamescon Broadcast?


Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), Bluesky, naszym Discordzie, Redditcie lub Fediverse.


Idź do oryginalnego materiału