Nick Fernandez / Android AuthorityTL;DR Projekt dekompilacji The Legend of Zelda: Majora's Mask firmy ZeldaRET osiągnął 100%. Baza kodu jest teraz idealnie dopasowana do oryginalnego tytułu, odblokowując mody, optymalizacje i dostosowania. Inne projekty w 100% dekompilujące to Ocarina of Time, The Minish Cap i Super Mario 64. Po ponad trzech latach pracy zespół ZeldaRET doskonale odtworzył bazę kodu dla The Legend of Zelda: Majora's Mask. To ogromne osiągnięcie społeczności Zeldy, umożliwiające nie tylko dalsze badanie działania kodu, ale także porty, mody, optymalizacje i hacki dla speedrunnerów. Zakończenie projektu od sześciu miesięcy oscyluje w okolicach lat 90., ale ZeldaRET członek Darkeye opublikował oficjalne oświadczenie na Twitterze na początku tego tygodnia. przez cały czas zauważyli, iż jest wiele do zrobienia, usuwając fałszywe dopasowania i dodając więcej dokumentacji.
Z przyjemnością ogłaszam, iż projekt dekompilacji Majora's Mask osiągnął 100% ukończenia dla amerykańskiej wersji N64! Wciąż mnóstwo pracy do wykonania (inne wersje, więcej dokumentacji, naprawianie fałszywych dopasowań itp.), ale niesamowicie satysfakcjonujący koniec lat pracy pic.twitter.com/GEUgjYU823
Jeśli nie jesteś zaznajomiony z dekompilacją, jest to żmudny proces inżynierii wstecznej skompilowanego kodu z oryginalnego wkładu w czytelny kod. Zwykle wiąże się to z dużą ilością prób i błędów, napisaniem i skompilowaniem kodu, a następnie porównaniem wyników z oryginałem. Co ważne, celem tego projektu nie jest stworzenie funkcjonalnego portu gry. Byłoby to naruszeniem praw autorskich. Zamiast tego tworzy plik wykonywalny, który można połączyć z (legalnie nabytą) pamięcią ROM gry. Łączy nowy kod z zasobami chronionymi prawem autorskim, takimi jak tekst, sprite'y i tekstury z oryginalnej gry. Inne grupy mogą to wykorzystać do tworzenia portów, ale grupa ZeldaRET nie chce się w to angażować. N64 jest niezwykle trudny do emulacji, ale dekompilacja umożliwia w pełni natywne porty. Jest to szczególnie ważne w przypadku konsol takich jak N64, które są niezwykle trudne do emulacji. Dzięki doskonałej bazie kodu natywne porty mogą działać płynnie na stosunkowo słabym sprzęcie, obsługując wyjścia szerokoekranowe, wyższą liczbę klatek na sekundę, kody, stany zapisu i wiele, wiele więcej. Pozwala także historykom kodu zrozumieć, dlaczego w grze zdarzają się pewne błędy. Niedawno próby rekompilacji statycznej w dużej mierze zautomatyzowały proces dekompilacji, tworząc natywne porty w ciągu zaledwie kilku dni lub tygodni. Pomija to jednak krok, w którym kod jest czytelny dla ludzi, więc optymalizacje i modyfikacje są trudniejsze do wdrożenia. W ten sposób powstał najnowszy port Android Majora's Mask. Poprzednie tytuły ze 100% pasującymi dekompilacjami to Super Mario 64, Ocarina of Time i The Minish Cap. Zespół ZeldaRET pracuje w tej chwili nad Twilight Princess, Skyward Sword i Breath of the Wild, ale do ukończenia ich potrzeba wielu lat.
Masz wskazówkę? Porozmawiaj z nami! Wyślij e-mail do naszych pracowników na adres [email protected]. Możesz zachować anonimowość lub uzyskać uznanie za informacje, to Twój wybór.Komentarze