W Brandona Sandersona Zrodzony z mgły serii, niektórzy ludzie mają moc metabolizowania metalu, aby wywołać magię, spalania cyny, aby wzmocnić się fizycznie, lub mosiądzu, aby ukoić czyjeś emocje. Ale najpotężniejszymi postaciami na świecie są Zrodzeni z Mgły, którzy potrafią używać wielu rodzajów metali i łączyć swoje moce, aby skutecznie latać, a choćby widzieć przyszłość.
Mistborn: Gra polegająca na budowaniu talii wykorzystuje jasno zdefiniowaną magiczną mechanikę Sandersona, aby umożliwić graczom pokazanie mocy Zrodzonego z Mgły poprzez budowanie skomplikowanych kombinacji przy użyciu metali tak efektywnie, jak to możliwe. Celem jest albo ukończenie trzech misji, które zapewniają nagrody za osiągnięcie kamieni milowych po drodze, albo wyeliminowanie konkurencji poprzez zredukowanie jej zdrowia do zera.
W miarę trwania gry postacie stają się coraz potężniejsze, odblokowując możliwość spalania większej ilości z ośmiu metali występujących w grze w każdej turze, które służą do aktywacji kart, które pozwalają im poruszać się po torach misji, atakować innych graczy lub kształtować talię, kupując karty w środkowym rzędzie lub eliminowanie słabych kart startowych. Wiele kart ma kickery, które dają potężniejsze efekty, jeżeli możesz spalić więcej tego samego rodzaju metalu, co zachęca do specjalizacji. Możesz przyjąć szerszą strategię, rozbłyskując metale, skutecznie umieszczając je w czasie odnowienia, dopóki nie odświeżysz ich kartą tego samego typu w przyszłej turze, i czuję, iż nie użyłem tej strategii wystarczająco na początku gry, aby przyspieszyć mój pokład.
Nowatorskim aspektem gry jest podejście do zadawanych obrażeń. W grze na trzy lub cztery osoby jedna osoba jest celem i jedynym graczem, który może zostać zaatakowany. Nie jest to jednak wyłącznie wada, ponieważ cel zadaje obrażenia wszystkim przeciwnikom, gdy ten atakuje. Za każdym razem, gdy cel zostanie uszkodzony, może przekazać żeton innemu graczowi lub go zatrzymać. Jest to sprytne, ponieważ uniemożliwia graczom atakowanie osoby prowadzącej na szachownicy, ale może też zostać strategicznie zatrzymane przez kogoś, kto gra bardziej agresywną talią.
Nie mogę się doczekać, aby przetestować więcej strategii i wypróbować tryb kooperacji w grze, który wydaje się wierniejszy fabule serii, ponieważ Zrodzeni z Mgły łączą siły, by zmierzyć się z tyrańskim Lordem Rulerem. Wydaje się, iż gra również dojrzała do rozbudowy, wprowadzając więcej postaci z serii i elementów fabuły poza pierwszą książką.