Sid Meier opracował pierwszy Cywilizacja Gra w 1991 roku i od tego czasu przyczyniła się do każdej iteracji. Kiedy w zeszłym roku odwiedziłem gry Firaxis, zobaczyłem, iż firma utrzymuje komputerowy meier używany do rozwijania gry, którą przez cały czas można uruchomić i grać. Spacerując po korytarzach studia, widziałem nie tylko dziedzictwo jego gier, ale także pracowników, z których niektóre mają dzieci, które pracują lub pracują w Firaxis, w tym syna Meiera. Nic więc dziwnego Cywilizacja VII to gra o dziedzictwie I wszystkie sposoby, w jakie pozostawia ślad w historii i przyczynia się do przyszłości.
Cywilizacja VII to gra strategiczna, w której wspierasz kraj lub osoby wyrastane z całej historii świata na przestrzeni wieków. Jako ich przywódca, często słynna władca lub znacząca postać historyczna, Twoim zadaniem jest rozwinięcie waszego imperium, aby stać się wybitnym społeczeństwem świata poprzez podbój, handel, kulturę lub postęp naukowy. W miarę upływu czasu musisz dokonywać wyborów i podejmować działania dla swojej cywilizacji, które określają, jak rozwija się w potęgę światową. Musisz zdobyć zasoby, wybrać systemy polityki rządowej i polityki społecznej, technologie badawcze, aby poprawić swoją cywilizację, bronić jej przed zagrożeniami i uszczęśliwić obywatela.
Jeden sposób objawia się dziedzictwo Cywilizacja VII jest poprzez nowy system obywatelski i liderów gry. W poprzednich grach wybór lidera zamknął cię w konkretnej cywilizacji. Teraz obywatel i przywódca są wybierani niezależnie od siebie. Cezar Augusta nie jest już związany z Rzymem, ale może teraz być faraonem Egiptu lub królem Hiszpanii. Ponieważ Imperium Rzymskie jest moim imperium rzymskim, naprawdę lubię tę zmianę. August rządził imperium, które obejmowało Europę i Afrykę Północną, więc ma to historyczne i narracyjne sens, iż może kierować cywilizacjami tych lokalizacji geograficznych.
Ale poza małym dreszczem, które moje historyk serce czerpią z parowania Augusta z Gaul… Err Francjanowy system jest po prostu sposobem na zapewnienie graczom większej elastyczności. Nie musisz porzucić uprzywilejowanego lidera tylko dlatego, iż nie chcesz grać jako jego Civ po raz kolejny, a gra ma choćby system rekomendacji, który pasuje do liderów z Civs, którzy synergizują się z ich umiejętnościami.
Być może najgłębszy przykład dziedzictwa w Cywilizacja VII to sposób, w jaki cywilizacje przechodzą między wiekami historycznymi. Podczas gdy cywilizacja gracza pozostawała taka sama przez cały czas w grze, teraz, gdy przechodzisz między starożytnością do wieku eksploracji a wiekiem eksploracji współczesnej epoki, zmienia się również w cywilizacji, ewoluując w historii. Podobnie jak August i Egipt, ma to sens. Cywilizacje rosną, upadają i zmieniają się wraz z marszem czasu. W zależności od dokonywanych wyborów i polityk, które realizujesz, twoje też.
Zacząłem grać jako Imperium Missisipi w Ameryce Północnej. W trakcie gry miałem wybór celów jednego z czterech doradców, z których każdy ma własną sferę wpływów: gospodarkę, wojsko, kulturę lub naukę. Dali mi zadania do ukończenia, takie jak ustanowienie określonej liczby miast lub zdobycie różnych luksusowych zasobów. Ponieważ Mississippi jest handlem i obywatelką zorientowaną na handel, wybrałem zadania ekonomiczne, a kiedy nadszedł czas, aby przejść do nowej ery, wybór ten odblokował bardziej zaawansowane cywilizacje ukierunkowane na gospodarkę. To naprawdę interesująca, mechaniczna wersja tego Gladiator Cytuj: „Co teraz robimy, echem w wieczności”. Moje imperium Missisipi spadło, a Majapahit pojawił się na jego miejscu.
Ale Legacy może być również skomplikowane i trudne w nawigacji, jeżeli nie rozumiesz historii, z której pochodzi. (Tak, rozciągam tę metaforę, ale mnie oddaję.) Cywilizacja v jest jedynym Civ Grałem w setki godzin i wchodziłem VIIJestem trochę zagubiony na niektórych rzeczach. Istnieje cały system, który biegnie jednocześnie do ogólnej gry, w której muszę wymyślić optymalne umiejscowienie budynku w moich miastach, biorąc pod uwagę takie rzeczy, jak „bonusy sąsiedztwa” i „alokacja specjalistyczna”, których po prostu nie rozumiem po 20 godzinach. Czytanie płodnej cywilopedii gry trochę pomaga, ale choćby to jest tak myląco sformułowane (i zmęczone!), Że zrezygnowałem z próby tego zrozumienia. Jest wiele razy, kiedy dokonuję wyboru bez strategii, ponieważ po prostu nie wymyśliłem, co się dzieje. Mam wrażenie, iż cały system został wprowadzony dla graczy, którzy lubią min / maks. Piekło ze swoich Civs do gry w konkurencyjnej grze, ale jestem prostą dziewczyną. Chcę obserwować, jak liczby idą i odkupią moich wrogów z moimi masywnymi stosami złota.
To się ułożyło. Mój Civ jest bardzo bogaty i bardzo lubiany przez moich przeciwników AI, mimo iż nie do końca rozumie wszystko. W powolnym przezwyciężeniu tej krzywej uczenia się istnieje pewien poziom satysfakcji, która sprawia, iż gram w „kolejnym zakręcie”. W grze Cywilizacja vii, Niektórzy gracze zostawiają spuściznę podboju – inne inspirujące dzieła kulturalne. Ale dziedzictwo, które zostawiam, będzie doskonałą inżynierią lądową.
Cywilizacja VII Wprowadza się 11 lutego na PC.