Ogłoszona podczas dyskusji przy okrągłym stole na festiwalu Unreal Fest w Seattle na początku tego tygodnia rozdanie bezpłatnych gier mobilnych rozpocznie się w czwartym kwartale 2024 r., a wydawca jednocześnie doda do swojego sklepu mobilnego aplikacje innych firm. Dyrektor generalny Epic Games Store, Steve Allison, który ogłosił program, dość otwarcie wyraził się o zamiarach Epic związanych z rozdawaniem gier: „Program bezpłatnych gier zostanie uruchomiony w czwartym kwartale wraz z [first] pojawią się aplikacje innych firm, a my będziemy mieli niesamowite rzeczy dla graczy, które będą również świetne dla programistów, ponieważ pomogą nam naprawdę gwałtownie skalować.”
Chociaż wiele gier biorących udział w cotygodniowym rozdaniu bezpłatnych gier Epic Games to mało znane tytuły niezależne, pojawiło się sporo gier wyróżniających się na poziomie AAA, takich jak Control, Borderlands 3 i trylogia Tomb Raider. Chociaż rozdawanie darmowych gier niewątpliwie będzie ciekawym dodatkiem dla graczy, wprowadzenie zewnętrznych programistów jest prawdopodobnie ważniejsze dla kondycji Epic Games Store w dłuższej perspektywie, zwłaszcza jeżeli sklep chce przynosić zyski. Inne ogłoszenia firmy Epic na Unreal Fest w zeszłym tygodniu również na to wskazują plany na przyszłość dotyczące Epic Games Storedzięki nowym ofertom rabatowym i współpracy z Unreal Engine, zachęcającymi programistów do publikowania swoich gier w sklepie Epic Games Store najpierw lub w tym samym czasie, co na innych platformach.
Epic twierdzi, iż przed sezonem świątecznym w swoim sklepie mobilnym będzie dostępnych od 10 do 50 aplikacji innych firm, chociaż przez cały czas istnieją pewne niedokończone funkcje, takie jak systemy płatności, które mogą wymagać opóźnienia w niektórych aplikacjach i grach. Sklep Epic Games Store stanął w obliczu dość publicznej, ciężkiej walki o rentowność, a firma Epic musiała ostatnio zwolnić ponad 800 pracowników z powodu nadmiernych wydatków. Epic prawdopodobnie nie będzie miał dużo łatwiej uruchomić mobilny sklep na tak późnym etapie gry, zwłaszcza iż jest on dostępny wyłącznie na iOS w UE, pozostawiając jedynie Androida w USA – drugim co do wielkości rynku gier wideo na świecie i kraj z największą liczbą użytkowników iPhone’a.