Epic ma plan na resztę dekady

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Nieco ponad rok temu Epic Games zwolniło około 16 procent swoich pracowników. Problemem, jak powiedział Epic, były jego własne wielkie pomysły na przyszłość i koszt ich budowy. „Od jakiegoś czasu wydajemy znacznie więcej pieniędzy, niż zarabiamy” – napisał dyrektor generalny Epic Tim Sweeney w e-mailu do pracowników.

We wtorek na scenie konferencji Unreal Fest w Seattle Sweeney oświadczył, iż firma jest w tej chwili „w dobrej kondycji finansowej”. Ogłoszenie rozpoczęło wypełnione dwugodzinnym przemówieniem poświęconym aktualizacjom dotyczącym Unreal Engine, edytora Unreal FortniteEpic Games Store i nie tylko.

W wywiadzie z KrawędźSweeney twierdzi, iż ograniczenie wydatków Epic było jednym z czynników, które doprowadziły firmę do tego punktu. „W zeszłym roku, przed Unreal Fest, wydawaliśmy o około miliard dolarów rocznie więcej, niż zarabialiśmy” – mówi Sweeney. „Teraz wydajemy nieco więcej, niż zarabiamy”.

„Prawdziwa siła nadejdzie, gdy połączymy te dwa światy”

Sweeney twierdzi, iż firma jest dobrze przygotowana na przyszłość i ma zdolność do zawierania długoterminowych zakładów, które opisywał podczas konferencji. „Mamy bardzo, bardzo długi pas startowy, porównujący nasze oszczędności w banku z wydatkami” – mówi Sweeney. „Posiadamy bardzo solidną kwotę finansowania w porównaniu z niemal każdą firmą w branży i dokonujemy inwestycji w przyszłość naprawdę rozsądnie, tak iż możemy zwiększyć lub zmniejszyć ich tempo w miarę zmiany naszego losu. Uważamy, iż jesteśmy na doskonałej pozycji, aby realizować swoje plany przez resztę tej dekady i zrealizować wszystkie nasze plany przy naszej wielkości”.

Epic ma ambitne plany. W tej chwili Epic oferuje zarówno silnik Unreal Engine, jego wysokiej klasy narzędzia do tworzenia gier, jak i edytor Unreal Editor Fortnitektóry został zaprojektowany tak, aby był prostszy w użyciu. Prace zmierzają w kierunku nowej wersji silnika Unreal Engine, która może je połączyć.

„Prawdziwa moc nadejdzie, gdy połączymy te dwa światy, więc połączymy całą moc naszego wysokiej klasy silnika gier z łatwością obsługi, którą połączyliśmy w [Unreal Editor for Fortnite]– mówi Sweeney. „To zajmie kilka lat. A kiedy ten proces się zakończy, będzie to Unreal Engine 6.”

Unreal Engine 6 ma umożliwić programistom „jednorazowe zbudowanie aplikacji, a następnie wdrożenie jej jako samodzielnej gry na dowolną platformę” – mówi Sweeney. Programiści będą mogli wdrożyć swoją pracę Fortnite lub inne gry, które „wybiorą korzystanie z tej bazy technologicznej”, co umożliwiłoby interoperacyjną zawartość.

Nadchodzące „trwały wszechświat” Przykładem tej wizji jest Epic, który buduje wspólnie z Disneyem. „Ogłosiliśmy, iż współpracujemy z Disneyem nad zbudowaniem należącego do nich ekosystemu Disneya, ale w pełni współpracującego z Disneyem. Fortnite ekosystemu” – mówi Sweeney. „To, o czym mówimy w przypadku Unreal Engine 6, to baza technologiczna, która umożliwi to każdemu. Twórcy gier Triple-A dla twórców gier niezależnych Fortnite twórcy, którzy osiągnęli ten sam cel.”

Jeśli czytasz wywiad mojego kolegi Andrew Webstera ze Sweeneyem od marca 2023 ridea interoperacyjności umożliwiającej działanie metaświata będzie wydawać się znajoma. W tym tygodniu na Unreal Fest uzyskałem lepszy obraz tego, jak mechanika tego może działać z takimi rzeczami jak Unreal Engine 6 i niedługo otwarta witryna firmy Wspaniały rynek, na którym można kupować zasoby cyfrowe.

Fab będzie w stanie hostować zasoby, w których będzie można pracować Minecrafta Lub Roblox– mówi Sweeney. Jednak ważniejszym celem jest umożliwienie twórcom Fab oferowania „jednego logicznego zasobu, który ma różne formaty plików i działa w różnych kontekstach”. Podał przykład tego, jak użytkownik może kupić zestaw siatek leśnych, który ma inną zawartość zoptymalizowaną pod kątem Unreal Engine, Unity, RobloxI Minecrafta. „Bezproblemowe przenoszenie treści z miejsca na miejsce będzie jedną z najważniejszych rzeczy, które sprawią, iż metaświat będzie działał bez powielania”.

Aby jednak interoperacyjny metaświat naprawdę był możliwy, firmy takie jak Epic, Roblox i Microsoft będą musiały znaleźć sposoby, aby gracze mogli przemieszczać się między tymi światami, zamiast trzymać je w izolacji – a w większości przypadków nie widać tego na horyzoncie.

Sweeney twierdzi, iż Epic nie prowadził jeszcze „tego rodzaju dyskusji” z nikim poza Disneyem. „Ale z czasem to zrobimy” – mówi. Opisał ideał, w którym firmy, współpracując ze sobą, wykorzystywałyby dzielenie się przychodami jako sposób na stworzenie zachęt dla sklepów z artykułami, w których ludzie chcą kupować towary cyfrowe, oraz „źródeł zaangażowania” (takich jak Fortnite doświadczenia), w których ludzie chcą spędzać czas.

„Cała teza jest taka, iż ​​gracze skłaniają się w stronę gier, w które mogą grać razem ze wszystkimi znajomymi, a gracze wydają więcej na cyfrowe elementy gier, w które, jak mają nadzieję, będą grać przez długi czas” – mówi Sweeney. „Jeśli po prostu bawisz się grą, dlaczego miałbyś wydawać pieniądze na zakup przedmiotu, którego nigdy więcej nie użyjesz? jeżeli będziemy mieli interoperacyjną gospodarkę, zwiększy to zaufanie graczy, iż dzisiejsze wydatki na zakup towarów cyfrowych skutkują posiadaniem rzeczy, które będą posiadać przez długi czas i iż będzie to działać we wszystkich miejscach, do których się udają”.

„Ludzie nie przywiązują wagi do tego, gdzie się bawią”

„Nie ma powodu, dla którego nie moglibyśmy stworzyć federacyjnego sposobu przepływu informacji Roblox, MinecraftaI Fortnite„Epic EVP Saxs Persson mówi. „Z naszego punktu widzenia byłoby to niesamowite, ponieważ utrzymuje ludzi razem i pozwala zwyciężyć najlepszemu ekosystemowi”. W swoich ankietach firma Epic widzi, iż „ludzie nie mają dogmatycznego podejścia do tego, gdzie grają” – mówi Persson.

Oczywiście istnieje wiele możliwości dla Epic, który już stanowi powszechnie grana gra oraz szeroko stosowany silnik gry i jest w fazie budowania Fortnite w narzędzie do tworzenia gier. (I choćby nie wspomniałem, jak coraz częściej wykorzystuje się Unreal Engine w kręceniu filmów I inne branże.) Stan końcowy brzmi świetnie w przypadku firmy Epic, ale firma Epic musi także sprawić, aby matematyka miała sens dla wszystkich innych.

I musi to zrobić bez duża obecność na urządzeniach mobilnych. Firma spędziła lata na sporach prawnych z Apple i Google w związku z praktykami stosowanymi w sklepach z aplikacjami mobilnymi i to słusznie pozwał Samsungazbyt. Sklep Epic Games niedawno uruchomiony na Androidzie na całym świecie i na iOS w UE, ale dzięki ograniczeniom nałożonym na zewnętrzne sklepy z aplikacjami, mówi szef sklepu z grami firmy, Steve Allison Krawędź osiągnięcie celu dotyczącego instalacji na koniec roku „prawdopodobnie niemożliwe”. Według Sweeneya jakakolwiek większa zmiana może zająć sporo czasu. „To będzie długa bitwa i prawdopodobnie zakończy się długą serią bitew, z których każda posunie do przodu pewien zestaw swobód, zamiast zapewniać pojedynczy ogólnoświatowy moment zwycięstwa” – mówi Sweeney.

Jest jeszcze jedna bitwa, którą toczy Epic: Fortnite jest przez cały czas niezwykle popularny, ale zainteresowanie — a przynajmniej szum — metaświatem maleje. Sweeney i Persson nie są jednak do końca zgodni co do tego, iż termin ten pozornie traci na popularności.

„To tak, jakby istniała pogoda w metawersum” – mówi Sweeney. „Czasami jest dobrze, czasem źle. Zależy, kto o tym mówi.”



Source link

Idź do oryginalnego materiału