Hideo Kojima chce odwiedzić Międzynarodową Stację Kosmiczną, by stworzyć grę

4 dni temu
Zdjęcie: Hideo Kojima chce odwiedzić Międzynarodową Stację Kosmiczną, by stworzyć grę


Hideo Kojima, twórca jednej z najbardziej kultowych serii w historii gier wideo – Metal Gear, słynie nie tylko ze swojego talentu, ale także z ekscentryczności. Najnowszym tego przykładem jest jego wypowiedź o marzeniu odbycia podróży na Międzynarodową Stację Kosmiczną w celu… stworzenia tam gry.

Podczas Festiwalu Filmowego w Sydney, w rozmowie z The Guardian, Kojima podzielił się swoją wizją.

Chciałbym przejść odpowiednie szkolenie, nauczyć się dokowania, polecieć na Międzynarodową Stację Kosmiczną i spędzić tam kilka miesięcy. Nie jestem naukowcem, ale sądzę, iż mógłbym tworzyć gry w kosmosie. Chcę być pierwszy. Wielu astronautów ma już po sześćdziesiątce, więc to chyba możliwe.

Co istotne, Kojima mówił nie tylko o samej chęci podróży w kosmos, ale o długo pielęgnowanym marzeniu zrealizowania tam konkretnego celu – stworzenia gry. W przeciwieństwie do zamożnych turystów kosmicznych, dla których lot w przestrzeń jest jedynie atrakcją, on widzi w tym szansę na twórcze wyzwanie. Sam opisał swoją motywację jako „chorobę Toma Cruise’a” – odnosząc się do zamiłowania aktora do samodzielnego wykonywania ryzykownych scen kaskaderskich.

To jest choroba Toma Cruise’a”. Tom Cruise czuje, iż ma wartość, kiedy ryzykuje życiem.

Kojima wypowiedział się również na temat swojego cameo w grze Death Stranding 2: On the Beach. Zapytany, czy to zespół Kojima Productions wprowadził go do gry, odpowiedział:

To ja sam wszystko dodałem. choćby gdybym powiedział zespołowi: ‘wrzućcie mnie!’, spojrzeliby tylko zdziwieni i udawaliby, iż nie wiedzą, o co chodzi.

Choć twórca świętuje właśnie premierę swojego najnowszego projektu, nie stroni również od komentarzy na temat innych zespołów w branży. W czerwcu wypowiedział się entuzjastycznie o studiu Sandfall Interactive, twórcach Clair Obscur: Expedition 33:

Mają tylko 33 członków i psa” – zażartował Kojima, porównując to do własnego studia, które zatrudnia ponad 200 osób. – „To dla mnie wzór. Dziś proces tworzenia stał się bardzo złożony – to trochę jak wojna. Jak być efektywnym z małym zespołem, a przy tym stworzyć coś wielkiego?”

Warto jednak zauważyć, iż Clair Obscur: Expedition 33 powstało nie tylko siłami wewnętrznego zespołu. Studio korzystało z pomocy wielu zewnętrznych partnerów, wspierających różne aspekty produkcji – od motion capture, przez modele 3D i animację, aż po testy jakości.

Death Stranding 2: On the Beach miało swoją premierę w zeszłym tygodniu i jest dostępne wyłącznie na konsolę PlayStation 5.

źródło: gamingbolt.com

Idź do oryginalnego materiału