Overwatch 2 jest ostatnio głośnym przedmiotem dyskusji. Na początku grudnia doprowadził do tego Marvel Rivals, który szturmem wdarł się na Steama oraz konsole i zagarnął dla siebie bardzo dużą część fanów team shooterów. Zachwyceni świeżym, dopracowanym gameplayem i kreatywnymi rozwiązaniami gracze nie wyobrażali sobie powrotu do innej strzelanki. Rozpoczęły się więc pytania, czy Overwatch umarł i czy Blizzard jest w stanie wybrnąć z tak trudnej sytuacji. Potem Blizzard zabrał jednak głos, zapowiedział nadchodzące w kolejnych sezonach rozwiązania i zamiast mówić o śmierci Ovewatcha, zaczęto doceniać rywalizację między Blizzardem a NetEase. Twórcy OW2 nie są oczywiście w stanie “odpowiedzieć" na popularność Marvel Rivals w przeciągu jednego sezonu czy dwóch. Nie ulega jednak wątpliwości, iż tak udana premiera konkurencyjnej produkcji na pewno spowodowała, iż Blizzard jest zmotywowany do wdrożenia bardziej odważnych rozwiązań, które wcześniej planowali. Reklama
Po debiucie 15 sezonu Overwatcha dyskusja wróciła na zwyczajne tory i zamiast zastanawiać się nad tym, co jest lepsze, a co gorsze wróciliśmy do starych, dobrych próśb o nerfy zbyt silnych postaci. Na radarze społeczności gry znalazła się ostatnio Sojourn, bardzo silny DPS, którego siła leży w jej prawym przycisku myszy. Chcemy zadawać jak najwięcej obrażeń podstawowym strzałem, gwałtownie ładować prawy przycisk i kiedy naładujemy go do pełna, jesteśmy w stanie jednym celnym pociskiem zmieść z powierzchni mapy postaci o mniejszej liczbie punktów zdrowia.
Sojourn pojawiła się w Overwatchu razem z premierą sequela i gwałtownie zyskała sobie miano “bardziej skillowego Soldiera". Podczas gdy Soldier skupia się na ciągłym strzelaniu z przeładowywanej okazjonalnie, szybkiej broni, siła Sojorun leży w jej dodatkowej umiejętności. o ile nie trafimy tym naładowanym, pojedynczym pociskiem, nie będziemy znacząco wpływać na przebieg rozgrywki. W oczach społeczności Sojorun jest aktualnie zbyt silna. Sporą popularność zyskał ostatnio post, który sugerował, żeby zmniejszyć jej liczbę punktów HP do 225. Aktualnie ma ona dokładnie tyle samo HP co Genji czy Soldier. Ma jednak bardzo dużo mobility, może w krótkim czasie zadawać ogromne obrażenia i sugerowany nerf nie uczyniłby jej niegrywalną. W komentarzach gracze zgodnie stwierdzają, iż przy jej aktualnym wachlarzu możliwości, musi stać się czymś w rodzaju “glass cannona". Duże obrażenia, niewielka liczba punktów HP.