Path of Exile 2 z istotną aktualizacją. Atlas doczeka się sporych zmian

17 godzin temu

Studio Grinding Gear Games zapowiedziało obszerną aktualizację 0.1.1 do Path of Exile 2. Największe zmiany czekają system endgame, ale deweloperzy nie zapomnieli też o konsolowych graczach, którzy w końcu otrzymają długo wyczekiwane filtry przedmiotów. Patch pojawi się jeszcze w tym tygodniu.

Atlas w centrum uwagi

Najważniejsze zmiany w aktualizacji 0.1.1 skupiają się na systemie Atlas. GGG nie tylko zrebalansuje mapy, aby były bardziej satysfakcjonujące, ale również doda cztery nowe wieże: Alpine Ridge, Sinking Spire, Bluff oraz Mesa. Obecna Lost Tower otrzyma „najwyższy poziom” kafelków mapy, oferując otwarte wieże bez ścian.

Poprawiono również najważniejsze elementy rozgrywki:

  • Wprowadzono nowy Precursor Tablet dodający bossów do okolicznych map
  • Przyśpieszono pojawianie się potworów po aktywacji Strongboxów
  • Ulepszono efekty wizualne wrogich ataków dla lepszej czytelności
  • Przybliżono Cytadele do Zigguratów i poprawiono ich widoczność we mgle

Szansa na naukę mechanik w Path of Exile 2

Znaczącą zmianą jest wprowadzenie systemu wielokrotnych prób w walce z bossem Arbiter of Ash. Gracze otrzymają sześć szans na pokonanie przeciwnika, co ma ułatwić naukę mechanik walk. Liczba prób będzie maleć wraz ze wzrostem poziomu trudności. GGG planuje wprowadzić podobne rozwiązanie dla pozostałych „pinnacle bossów” w przyszłości.

Przedmioty i aktywności

Deweloperzy wsłuchali się w głosy społeczności i znacząco wzmocnili unikalne przedmioty. Dodatkowo:

  • Zbalansowano modyfikatory rzadkiego ekwipunku
  • Dodano możliwość podmiany run w przedmiotach
  • Zwiększono szansę dropienia Simulacrum Splinters o 20%
  • Omeny będą pojawiać się o 60% częściej w Rytuale
  • Ulepszono jakość przedmiotów u handlarzy w Ekspedycjach

Gracze konsolowi wreszcie otrzymają system filtrowania przedmiotów, co zrówna ich możliwości z wersją PC. Choć niedawno wydane narzędzie FilterBlade będzie wymagało adaptacji do platform konsolowych, to jest to znaczący krok w kierunku wyrównania doświadczeń na wszystkich platformach.

Szczegółowa lista zmian zostanie udostępniona wraz z premierą patcha, ale już teraz widać, iż GGG poważnie podchodzi do opinii graczy i stara się rozwiązać największe problemy gry.

Przeczytaj także

Path of Exile 2 (PC) – (nie) pierwsze wrażenia…


o ile podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), Bluesky, naszym Discordzie, Redditcie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!


Idź do oryginalnego materiału