Microsoft przenosi swoje Aureola prace nad Unreal Engine 5, po ponad roku plotek o zmianie silnika po: przegląd przywództwa w 343 Industries, zwolnieniai inne zmiany. 343 Industries jest teraz stając się Halo Studios w ramach ogłoszenia zmiany silnika, mając nadzieję na otwarcie nowego rozdziału w historii Aureola.
Aureola przejście na Unreal Engine 5 jest postrzegane jako pierwszy krok transformacji Halo Studios mającej na celu zmianę technologii, struktury, procesów, a choćby kultury. „Nie będziemy po prostu próbować poprawić efektywności tworzenia gier, ale zmienimy przepis na to, jak tworzymy gry Halo” – mówi Pierre Hintzeszef studia w Halo Studios.
Master Chief w Unreal Engine 5.Zdjęcie: Studio Halo
Budowanie zespołu Aureola przeniesie się ze studia Slipspace Engine na Unreal, po zastrzeżonym silniku, dla którego został zbudowany Halo Nieskończone stał się trudny w użyciu i obciążony rozwojem. Halo Studios musiało poświęcić dużo personelu na rozwój Slipspace Engine, a niektóre jego części mają prawie 25 lat.
„Jedną z głównych rzeczy, którymi jesteśmy zainteresowani, jest rozwój i poszerzanie naszego świata, aby gracze mieli więcej interakcji i więcej do przeżycia” – mówi Chris Matthews, dyrektor artystyczny w Halo Studios. „Nanit i Lumen [Unreal’s rendering and lighting technologies] dają nam możliwość zrobienia tego w sposób, jakiego branża wcześniej nie widziała. Wykonywanie tej pracy jako artystów jest niezwykle ekscytujące”.
Halo Studios nie określa żadnych dat premiery ani nowych Aureola zapowiedzi gier nie zostały jeszcze ogłoszone, ale zespół pracuje nad kilkoma przykładami Aureola bieganie w Unrealu. Dzieło, nazwane Project Foundry, nie jest „ani grą, ani demonstracją technologii”, ale raczej narzędziem badawczym, rozwojowym i szkoleniowym. Stanowi to także podstawę zmian w sposobie tworzenia studia Aureola zawody sportowe.
Świat Halo w Unreal Engine 5.Zdjęcie: Studio Halo
Project Foundry został zbudowany tak, jakby był grą wysyłkową, więc wiele z nich może się w niej pojawić Aureola gry w przyszłości. „Można śmiało powiedzieć, iż naszym zamiarem jest przedstawienie większości tego, co zaprezentowaliśmy w Foundry oczekiwany do udziału w projektach, które budujemy lub przyszłych projektach” – mówi Hintze.
Project Foundry zawiera bardziej szczegółowe krajobrazy dla biomów Halo, a także poziomy roślinności, których nie widzieliśmy Aureola gry w przeszłości. Na tym materiale zbroja Master Chiefa została choćby przemodelowana, kilka miesięcy po tym, jak I ujawnione wyłącznie w Notatnik że Microsoft pracował nad jakąś formą pliku Halo: Walka ewoluowała remaster.
Halo Studios pracuje w tej chwili nad wieloma Aureola gier, podczas gdy silnik Slipstream Engine będzie przez cały czas działać Halo Nieskończone. „W nieproporcjonalny sposób skupiliśmy się na stworzeniu warunków umożliwiających pomyślne serwisowanie Halo Nieskończone– mówi Hintze. „[But switching to Unreal] pozwala nam skupić się na tworzeniu wielu nowych doświadczeń w najwyższej możliwej jakości.”