Przez ponad trzydzieści lat franczyza cywilizacyjna sprzedawała fantazję dowodzącego imperium na scenie światowej. Przejmujesz kontrolę nad liderem i ludem i realizujesz rozwój technologii i kultury. Zajmujesz ziemię, walczysz z wojnami i przechodzisz tysiące lat symulowanego czasu, aby śledzić ścieżki dominacji i podporządkowania. To stara historia i najnowszy wpis, Cywilizacja 7został stworzony przez zespół, który wyraźnie rozumie, iż fantazja wymaga wstrząsu.
Pisanie o tych grach jest trudne z powodu tej długiej historii franczyzy. Nie mogę założyć, iż ty i ja mamy wspólny zestaw wiedzy na temat tych rzeczy, a także nie mogę założyć, iż mamy takie same inwestycje. W końcu każda z tych gier jest zwykle lustrem w grze, odtworzając niektóre z jej elementów, wyolbrzymiając inne i całkowicie wymazując jedną lub dwie rzeczy. Z tego powodu myślę, iż większość graczy z wielu gier Civ kończy się na wyraźnym ulubionym, wyrażonym albo pod względem przyjemności lub czasu gry – grałem w piątą grę w serii około pięć razy więcej niż grałem Civ 6Na przykład. Jestem także graczem, który zrzuca ogromne ilości czasu w te gry, a potem robię sobie przerwę, a potem wracam i tak dalej. Nigdy nie miałem civ jako mojej „codziennej gry”, woląc zamiast tego obsesję na punkcie sesji maratonu.
To wszystko, aby powiedzieć, iż moje doświadczenie z Cywilizacja 7 W okresie przeglądu były głównie długie sesje obsesji, podczas których większość czasu spędziłem na uczeniu się nowych systemów, a nie skupiając się na porównaniu. Myślę, iż jest świeży i nagrodził moją maratonową grę i myślę, iż ma ze sobą swoje haczyki na kolejne tuzin godzin, zanim położyłem go do łóżka na kilka tygodni. jeżeli grałeś w poprzednie gry Civ, zobaczysz tutaj wiele; choćby jeżeli nie grałeś w te gry, myślę, iż jest tu wiele do przyciągnięcia i zainteresowania fantazją, którą sprzedają te gry.
Cywilizacja 7 Łamie z tradycją franczyzy na kilka sposobów. Po pierwsze, twój przywódca i twoja cywilizacja nie są ze sobą powiązane. Na początku gry wybierasz lidera (powiedzmy Harriet Tubman), która przynosi ze sobą pewne możliwości (jak bonus do działań szpiegowskich). Wybierasz także cywilizację, grupę ludzi, których prowadzi twój przywódca. jeżeli zaczynasz w epoce starożytności, najstarszego okresu, są to cywilizacje takie jak Grecy, Missisipian lub Han. Wyróżniają się ich konkretnymi cechami i jednostkami, które są dla nich unikalne. Cały ten proces jest nieuchronnie trochę dziwny dla ludzi, którzy wcześniej grali w te gry, biorąc pod uwagę, iż historycznie nie było podziału między liderami i Civs, ale ostatecznie wibracje są takie same podczas gry – po prostu możesz mieszać i dopasować swoje Ludzie, choćby jeżeli produkuje niezwykle dziwne kombinacje, takie jak Machiavelli, lider starożytnej Persji.
Bardziej znaczący nowy rozwój w Cywilizacja 7 to sposób, w jaki każda „gra” jest teraz podzielona na trzy subgery. Każdy odpowiada „wiekowi” historii świata: starożytność, eksploracja i nowoczesność. W poprzednich grach głównie stworzyłeś cywilizację i grałeś w grze, dopóki nie wydarzyła się jedna z trzech rzeczy: zostałeś wyeliminowany, osiągnąłeś warunek zwycięstwa, lub inny gracz osiągnął warunek zwycięstwa. System wiekowy stworzył serię subgaków, które sprawia, iż ta gra jest nieco inna niż te. Teraz grasz w każdym wieku samodzielnie i wszystkie mają różne utwory lub starsze ścieżki, w których gracze konkurują ze sobą. Z grubsza są one zgodne z warunkami zwycięstwach poprzednich gier, z wojskiem, kulturą, nauką i ścieżkami ekonomicznymi do ścieżek ukończenie wieku.
Gdy gracz kończy starszą ścieżkę, wiek się kończy, a gracze przechodzą do następnej. W tym przejściu wybierają, w co ich cywilizacja zmienia ich społeczeństwo – zwykle jest to taka, która historycznie się z tym odnosi. Na przykład w mojej pierwszej grze grałem jako Han, a pod koniec starożytności przekształciłem moją cywilizację w Mongołów, aby przejść do wieku poszukiwań. Jest to mechanicznie satysfakcjonujące, ponieważ oznacza to, iż możesz zmienić rozgrywkę Cywilizacja 7 Kilka razy i zdecydowanie sprawiło, iż grałem przez kilka gier, które prawdopodobnie po prostu rzuciłbym w poprzednich iteracjach franczyzowych. Miałem też pomyślanie o tym, jak dziwna jest cała ta operacja pod względem zabawy z postaciami historii; Podczas jednej z moich sesji udało mi się ukończyć działanie w grze polegającej na zabezpieczeniu wielu zasobów wina, co pozwoliło mi przekształcić moją hawajską cywilizację w Francuzów, kiedy wszedłem do epoki współczesnej. Czasami mechanicy przytłacza zmysły w sposób, w jaki tylko komputer mógłby zarządzać.
Szczerze mówiąc, nie mogę powiedzieć, jak jest to przystępne dla losowej osoby, która nie ma tysięcy godzin, w których robienie tego rodzaju rzeczy w grach wideo. Mogę powiedzieć, iż jest to bardzo dobrze samoualizowane i iż żadna z chwilowej rozgrywki nie była dla mnie myląca ani wyobcowana. Cywilizacja 7 Rozróżnia miasteczka w rozgrywce, a istnieją tam pewne kłopotliwe systemy (miasta wytwarzają zasoby dla miast, więc musisz zrównoważyć liczbę z nich), ale nigdy nie czułem się zagubiony. Kiedy miałem problem, podobnie jak populacja miasta nagle upuszczająca szczęście i upadek w ruinę, dość łatwo było wyśledzić mój błąd i wyrzucić problem.
Mogę jednak powiedzieć, iż istnieją pewne fragmenty rozgrywki specyficzne dla wieku, które wywołały dla mnie więcej frustracji niż radość. Wydaje mi się to jasne Cywilizacja 7Zespół na długi, ciężko spojrzał na konkurenta Ludzkość i majsterowało w formacie swojej gry w odpowiedzi na tę grę, najbardziej wyraźnie w omówionych powyżej transformacjach cywilizacyjnych. Gdy Recenzowałem LudzkośćPisałem o tym, jak to było skomplikowane mechanicznie i jak kilka wydostałem się ze zwiększonej złożoności – nie sprawiło, iż jestem szczęśliwszy lub bardziej spełniony, licząc więcej fasoli w większej liczbie systemów gier. Cywilizacja 7 Podchodzi do podobnej złożoności z takimi rzeczami takimi jak system religii, który ma miejsce w erze eksploracji, która (jeśli się z nim zaangażujesz) prosi o ciągłe produkowanie i wysyłanie misjonarzy do gry w bitwy holowników dla dusz ludzi świata. Podobnie, we współczesnym wieku znajduje się system Indiana Jones, który koncentruje się na produkcji jednostek, prowadzenia ich badań, wysyłając je do wykopania ich, a następnie wyświetlania ich w określonych budynkach.
W abstrakcji są to wspaniałe systemy, które oznaczają, iż gra w niewojenne warunki zwycięstwa szczerze czuje się, jakbyś robisz coś innego niż „wojna innym”. Z mojego doświadczenia wynika, iż po prostu grałem w dwie lub trzy różne gry jednocześnie, w których jedna była długą, wygodną, wypolerowaną grą wojenną, a druga była mniej dopracowaną polowaniem na artefakt, który (czasami) (czasami) Nie udało się ukończyć przed moimi wrogami.
Ostatecznie, Cywilizacja 7 Świeci tam, gdzie jest już najbardziej wygodne. System dyplomatyczny w grze, którego używasz do zarządzania relacjami z innymi Civs, jest czystym dziełem sztuki. Gracze generują pewną liczbę punktów wpływu na turę, a ty używasz tych punktów zarówno do proponowania, jak i odrzucenia rzeczy. jeżeli królowa Isabella chce mieć ze mną wymianę kulturową, musi wydać na to punkty wpływowe. Mam możliwość wsparcia tej wymiany, wydając własne punkty wpływowe, w tym przypadku oboje otrzymujemy wielką korzyść dla kultury w ciągu następnych kilku tur. Mam opcję po prostu się zgodzić, ale nie wspierać tego, co oznacza, iż ona ma korzyść i nic nie otrzymuję. Mam możliwość odrzucenia go, wydając punkty, aby zapobiec temu i blokowanie większej liczby zdarzeń dyplomatycznych przez kilka tury. Te proste opcje, rozłożone w szerokim menu możliwych pozytywnych i negatywnych interakcji oraz cały podsystem szpiegostwa, jest czystym pięknem, z którym można majstrować. Możesz znęcać się nad sojusznikiem przyjaźni, grając do ich deficytu punktowego, aby uzyskać ogromną liczbę korzyści; Możesz strategicznie popchnąć swoje szczęście, aby cię odrzucić, umożliwiając lepszy dostęp do złego związku i lepsze uzasadnienie wojny. W każdej grze Cywilizacja 7 Do tej pory grałem, mogłem przejść przez system dyplomacji, aby poprawić warunki mojej starszej ścieżki.
Cywilizacja 7 to gra, która osiągnie wszystkie swoje cele w sposób, który wydaje się spójny i przedstawia precyzyjną fantazję franczyzową, którą chce. To fantazja, która jest zasadniczo niezmieniona w ciągu ostatnich 30 lat – wciąż istnieją drzewa technologiczne i dziwna narracja postępu o uniwersalnej historii, bez względu na to, ile dodatkowych cywilizacji jest dodawanych lub cytaty Fanon Fanon jest umieszczane w polu tekstowym Tech Unlock. Dodatki, które zespół wprowadził do aparatu obywatelskiego w tej grze, sprawiają, iż świat jest większy i bardziej zrealizowany niż wcześniej, biorąc pod uwagę, iż kultury się zmieniają i przekształcają. Drzewo Civics, które pozwala na zdobycie i zmianę polityk społecznych, jest pełne historycznych, specyficznych kulturowo węzłów, które wyjaśniają, iż ten zespół stara się sprawić, by franczyza mówiła tak bardzo, jak to możliwe. Cywilizacja jest dużym statkiem, a duże statki stają się naprawdę powolne, więc oklaskiwam programistów gry za wzięcia dużych huśtawek i przynajmniej silniejszych wyprawy do myślenia o długiej żywotności franczyzy i tym, jak może mówić o prawdziwym kulturze i Procesy historyczne, których używa jako pasza rozgrywki.
Myślę, iż test, czy jedna z tych gier „działa” jest zawsze taka sama. Czy ma to przyciąganie grawitacyjne? Czy zawsze chcesz jeszcze jeden obrót? Ostatniej nocy spojrzałem w dół i była 1:05. Miałem być w łóżku kilka godzin temu, ale chciałem po prostu wykopać moje relikwie i może odnieść zwycięstwo kulturalne. Wszystko było nucing i widziałem linię mety przede mną, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, iż absolutnie miażdżę Charlemagne’a militarnie. To jest dla mnie doświadczenie obywatelskie – utrata czasu i goniące uczucie – i tam znowu byłem, owinięty tym, co robiłem. Cywilizacja 7Nawet jeżeli jest trochę szorstki, mnie uzależniło.
Cywilizacja 7 Zostanie wydany 11 lutego w systemie Windows, Mac, Linux, Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X. Gra została sprawdzona w systemie Windows przy użyciu kodu pobierania przedpremierowego dostarczonego przez 2K. Vox Media ma partnerstwa partnerskie. Nie wpływają one na treści redakcyjne, chociaż Vox Media mogą zarabiać prowizje na produkty zakupione za pośrednictwem linków partnerskich. Możesz znaleźć Dodatkowe informacje o polityce etyki Polygonu tutaj.