Polacy kupują coraz więcej gier. Oto najpopularniejsze tytuły

1 tydzień temu

Światło dzienne ujrzał raport dotyczący sytuacji polskiego rynku gier. Możemy dowiedzieć się z niego ile Polacy wydali w ubiegłym roku na gry wideo i jakie konkretne tytuły zdobyły ich serca. Za przygotowanie zestawienia odpowiada system Game Sales Data (GSD), którego reprezentacją w naszym kraju zajmuje się Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Gier Wideo (SPiDOR). Niektóre wyniki zaskoczą prawdopodobnie niejedną osobę.

Polacy coraz bardziej uwielbiają gry wideo

Jak się okazuje, rynek gier wideo w Polsce nieustannie się umacnia. Przychody w ubiegłym roku wyniosły aż 4,3 miliarda złotych i wszystko wskazuje na to, iż wynik ten będzie rosnąć wraz z upływem czasu. jeżeli przewidywania znajdą swoje potwierdzenie w rzeczywistości, to do 2028 roku wartość rynku wzrośnie do 5,5 miliarda złotych. Roczna stopa wzrostu w latach 2023-2028 wynosi natomiast u nas 6,8%.

  • Sprawdź także: Ruszył polski sklep internetowy MSI. Co można tam znaleźć?

Czas przejść do konkretów. Najnowszy raport nie pozostawia żadnych złudzeń – Polacy kupują coraz więcej gier wideo. Ubiegły rok zakończył się z rezultatem 9,4 mln nabytych sztuk (PC + konsole). To wynik o 900 tysięcy (10,6%) wyższy niż w 2023 roku. Zainteresowanie tą formą rozrywki widać więc jak na dłoni. Warto też wspomnieć, iż dziesięć najlepiej sprzedających się produkcji znalazło łącznie 1,95 miliona konsumentów.

Źródło zdjęcia: SPiDOR, GSD

Powyżej możecie znaleźć czołówkę gier w 2024 roku – na liście widzimy EA SPORTS FC 25, The Crew 2 czy Grand Theft Auto V. Twórcy raportu wspominają, iż najwięcej nabywców znalazły produkcje na konsole starszej generacji (39% sprzedaży). Nieco mniej tytuły na komputery PC (28,5%), jeszcze mniej gry na urządzenia nowej generacji (18%). Ostatnia pozycja należy do pozycji na konsole przenośne (14,5%).

Źródło zdjęcia: SPiDOR, GSD

Sprzedaż gier 18+ zaskakująco wysoka?

Jeśli zaś chodzi o najchętniej wybierane gatunki, to tutaj zdecydowanie wygrywają gry akcji (30%). Dalej na liście znajdziemy strzelanki (16%), wyścigi (12%), gry fabularne (11%), a także przygodowe i sportowe (po 10%). Opublikowane dane uwzględniają również sprzedaż gier pod kątem podziału na kategorie wiekowe PEGI (jednolite zasady oceny treści oraz rekomendacji wiekowych dla gier wideo).

Źródło zdjęcia: SPiDOR, GSD

Polacy najczęściej sięgają po gry z oznaczeniem PEGI 12 (23%), dopiero potem po gry z PEGI 3 (19%) oraz PEGI 7 (15%). Wysokie pozycje zajmuje sprzedaż produkcji ze znaczkiem PEGI 16 (22%) oraz PEGI 18 (21%).

  • Przeczytaj również: Acer ma nowy sprzęt dla graczy. Laptopy Predator Helios Neo AI zaprezentowane

Jak więc sami widzicie, sprzedaż różnorodnych gier wzrasta w zastraszającym tempie. Nic też nie wskazuje na to, by stan rzeczy miał ulec zmianie – Polacy rozkochali się w gamingu, tak samo zresztą jak reszta świata.

Źródło: SPiDOR, Game Sales Data / Zdjęcie otwierające: unsplash.com (@axville)

gamingpolska
Idź do oryginalnego materiału